Avatar billede wellejus Nybegynder
03. april 2011 - 18:08 Der er 16 kommentarer

Hvordan slettes mails fra oversvømmet server?

Min aldrende far bruger Outlook Express og har opkobling og mailkonto hos TDC. Hidtil har han haft en kopi af mails liggende på TDCs server også når han havde hentet dem til egen PC. Han sletter jævnligt uinteressante mails fra egen maskine. Nu er pladsen på serveren fyldt. Hvad skal han gøre for at fjerne dem, så der igen bliver plads til nye mails?

Kom frisk :-)
Han har udsendt en masse invitationer og ingen kan svare :-P
Avatar billede am2oft Praktikant
03. april 2011 - 18:13 #1
To muligheder

Tilgå TDC's server via webmail og slet mails der ikke skal gemmes, eller ændre opsætning i Outlook Express til at slette mails på TDC server når der er hentet en kopi ned på egen PC

Mvh.
Avatar billede wellejus Nybegynder
03. april 2011 - 18:28 #2
Hej am2oft

Vi har ændret opsætningen til at slette mails når kopien er hentet. jeg er imidlertid usikker på om det også gælder tilbagevirkende. Altså før det tidspunkt hvor man slår funktionen til?
Han er sat igang med at lede efter login til webmail :-)
03. april 2011 - 18:38 #3
... Jeg kan bekræfte at det med M$ Outlook (2007(2010) og TDC mail, er det med tilbagevirkende kraft...
Avatar billede wellejus Nybegynder
03. april 2011 - 18:49 #4
Lyder godt Larry, men tilsyneladende har det ikke den ønskede virkning. Andre der har sendt ham mails har fået besked om, ar serveren var flooded, men den besked får jeg ikke hvis jeg prøver nu. Han får imidletid heller ikke mailen.
03. april 2011 - 18:56 #5
... der er nok ikke 'plads' til at i det hele taget komme i kontakt med TDC Mail (på den måde). Du/I skal via TDC's webmail logge ind og derfra slette en håndfuld...

http://mail.tdc.dk/
Avatar billede wellejus Nybegynder
03. april 2011 - 19:00 #6
Han kan ikke umiddelbart finde loginoplysningerne til webmail. Han har brugt samme Outlook Express setup siden han fik kontoen. Er der en måde at få en ny kode, altså ikke per mail :-)
03. april 2011 - 19:12 #7
... et sted i OE's opsætning er dit ~13 ciffer kundenummer.
Med det i 'hånden' samt http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_bb
Ring til dem, og du får med "Snail-Mail" tilsendt en (ny) loginkode...
Avatar billede vejmand Juniormester
03. april 2011 - 19:23 #8
Eller brug SIW til at se paasword til Outlook Express.

Scroll ned til Freeware version
http://www.gtopala.com/siw-download.html

Det er et stykke tid siden jeg har brugt programmet, men jeg mener i skal se under Secrets når i har installeret programmet på den maskine som Outlook Express er på.
Avatar billede am2oft Praktikant
03. april 2011 - 19:34 #9
Med den rigtige opsætning i Outlook Express, slettes alle gamle mail's der er/bliver hentet.

Mvh.
03. april 2011 - 19:44 #10
Ref #8: Punktet hedder [Passwords] - men der vises muligvis kun de først 4 tegn ...

Hvis du install SIW så FRAKLIK Uniblue bla bla bla programmet!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2011 - 22:59 #11
Som jeg kan se det er hele koden med i passwords til min Outlook Ekspress.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. april 2011 - 23:05 #12
Det er den også hos mig....
04. april 2011 - 06:50 #13
Men ikke fra min M$ Outlook 2007/2010 ...
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. april 2011 - 19:13 #14
Nu er det jo ikke nødvendigvis sikkert, at password til OE er det samme som til webmail, men selvfølgelig et forsøg værd.
/ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
05. april 2011 - 00:38 #15
ptj_11 >> Nej, det er ikke det samme. Men det er det brugernr. og password du skal buge for at lave et login på mit.TDC, og så derefter tilknytte mail til den. Du bestemmer selv dit password til mit.TDC når den er oprettet.

http://mit.tdc.dk/
Avatar billede vejmand Juniormester
06. april 2011 - 21:41 #16
wellejus >> Er du kommet videre?