Avatar billede flappyflop Nybegynder
30. juli 2001 - 22:47 Der er 5 kommentarer

Dolby 5.1 i spil ..??

Jeg søger info om hvilke pc spil der understøtter Dolby 5.1 (ægte surround).

Da der nok ikke er nogen der kan samtlige i hovedet, ville det være genialt med en henvisning til et evt. site, der måske havde en oversigt eller lignende.

Men ellers vil sporadisk info om nye/nyere spil med understøttetls være kærkommen...
Avatar billede johannielsen Nybegynder
30. juli 2001 - 22:56 #1
Så vidt jeg ved understøtter ingen spil Dolby 5.1 - spil understøtter normalt EAX(2), eller den lidt døende A3D...

Avatar billede flappyflop Nybegynder
30. juli 2001 - 23:00 #2
Det nægter jeg simpelthen at tro,

hvorfor skulle der ellers være lavet soundblaster live 5.1, og de utallige 5.1 højttalersæt, det kan ikke være bare for at afspille dvd\'ere på pc\'en..

jeg synes at jeg har hørt at der skulle være nogle spil der uderstøtter dette
Avatar billede dar Nybegynder
30. juli 2001 - 23:01 #3
flappyflop>> Man må kun oprette ET spm. ad gangen, omhandlende samme emne...
Avatar billede johannielsen Nybegynder
30. juli 2001 - 23:02 #4
Jo, netop...det skulle jeg mene!

Er ikke helt sikker, men har aldrig hørt om nogen der brugte det der 5.1 til andet end DVD. Dolby Digital (el. 5.1, AC3 eller kald det hvad du vil) er i hvert fald bygget til DVD!

Jeg tror idéen med Live-kortet er at man slipper for et xtra Mpeg dekoder kort...
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
30. juli 2001 - 23:09 #5
Jeg er ikke helt sikker, men andre kan muligvis be/afkræfte min teori. Såvidt jeg ved, styrer lydkortet lydpositioneringen, og derfor burde lydkortet selv generere den 5. kanal. Subwooferlyd kan klares med et simpelt filter.