Avatar billede walfi Nybegynder
03. april 2011 - 15:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

jQuery loader ikke i ie7

Hej

Jeg har følgende script, der virker helt perfekt i ie8, safari og firefox. Men i ie7 sker der intet, er der nogen der ved hvad jeg gør galt. Nu har jeg prøvet en masse i lang tid og kan desværre ikke gennemskue det.
Intet at dette javascript udføres i ie7, og har andre javascripts på siden der virker.

Håber i kan hjælpe:

Min kode er :
<script type="text/javascript" src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.5.2/jquery.min.js"></script>
<script type="text/javascript">
// jQuery Document
$(document).ready(function(){
    //If user submits the form
    $("#submitmsg").click(function(){
        var clientmsg = $("#usermsg").val();
        $.post("chat_post.php?s_id=<?php echo "$_GET[s_id]";?>", {text: clientmsg});
        $("#usermsg").attr("value", "");
        return false;
    });

    //Load the file containing the chat log
    function loadLog(){
        var oldscrollHeight = $("#chatbox").attr("scrollHeight") - 20;
        $.ajax({
            url: "log.php?s_id=<?php echo "$_GET[s_id]";?>",
            cache: false,
            success: function(html){
                $("#chatbox").html(html); //Insert chat log into the #chatbox div
                var newscrollHeight = $("#chatbox").attr("scrollHeight") - 20;
                if(newscrollHeight > oldscrollHeight){
                    $("#chatbox").animate({ scrollTop: newscrollHeight }, 'normal'); //Autoscroll to bottom of div
                }
              },
        });
    }
    setInterval (loadLog, 2500);    //Reload file every 2.5 seconds

    //If user wants to end session
    $("#exit").click(function(){
        var exit = confirm("Are you sure you want to end the session?");
        if(exit==true){window.location = 'index.php';}
    });
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
03. april 2011 - 17:25 #1
<ole>

Er det Ekspertens URL-parser, der er skyld i, dit første JS-tag ikke er lukket?

Får du fejlmeldinger? I så fald, hvad siger de så?

Prøv at lægge et link til siden - og er den ikke uploaded, så upload den og læg et link  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede walfi Nybegynder
04. april 2011 - 10:14 #2
Den siger:
Meddelelse: Et id, en streng eller et tal var ventet
Det er på linje den siger fejlen, men forstår ikke hvad det skulle være.

if(newscrollHeight > oldscrollHeight){
                    $("#chatbox").animate({ scrollTop: newscrollHeight }, 'normal'); //Autoscroll to bottom of div
                }
              },
        });
    } //<---------- DENNE LINJE
    setInterval (loadLog, 2500);    //Reload file every 2.5 seconds

Link kommer senere :) Håber du kan løse det uden
Avatar billede walfi Nybegynder
04. april 2011 - 17:46 #3
Løsning fundet, der var et komma for meget på følgende linje:
          }
              }, <----- Dette komma skulle slettes og alt var perfekt
        });
    }
    setInterv