Avatar billede mathias2405 Nybegynder
03. april 2011 - 00:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

mac upgradering

hey guyz...

jeg har tænkt mig at købe en macbook pro 2011, men for at få den billiger har jeg tænkte mig at købe den kun med 2,00 ghz Intel core men så ville jeg gerne vide om man kan købe en beder intel core og putte den ind i computerne hvis jeg nu heller ville have en der var bedre og uden det bliver for besværligt???????

på forhånd tak :)
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 09:38 #1
Det kan ikke betale sig, det er langt billigere at købe den med den CPU man ønsker fra starten af, her betaler du kun for diff. mellem modellerne.

Hvis du skulle skifte CPU efterfølgende, det kan man nemlig godt, så skal du jo købe den CPU du vil have i og udskifte den med den der pt. sidder i - herved har du for det første en brugt CPU i overskud, for det andet kan du evt. komme til at ødelægge, CPU, den køler, CPU socket, bundkortet og chassis / plastik.

Men nu skriver du 2.00 Ghz intel core og pro 2011
De nye mac i 2.0Ghz er Core I7 (quad core) og de kører jo fra 2.0Ghz og op til 2,9Ghz i turboboost.
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
03. april 2011 - 10:34 #2
jeg har også set nogle billeder hvor det ser ud som om at den er limed fast så det kan man nok ikke :(
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
03. april 2011 - 10:35 #3
og nej det er ikke billiger for har fundet nogle meget billiger inde på www.komplett.dk :)
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 10:57 #4
Nu er det jo stor forskel på om det er en CPU til stationære eller CPU til Bærebare.

Dem til stationære kan fåes billig ja, men find lige nogle direkte link til bærebare `Cpu`ere (Mobile)
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 10:59 #5
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 11:10 #6
For at lige at slå det 100% fast, du kan IKKE montere en CPU, der er beregnet til stationære bundkort, i en bærebar maskien
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
03. april 2011 - 13:55 #7
okay men ved du om det overhovedet er muligt at skifte den og hvis man kan kender du så nogle websider hvor man kan købe nogle???
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 14:10 #8
Nu er det ikke særlig mange butikker der ligger inde med CPU`ere til bærebare, da det ikke er en særlig stor handelsvare.

Men igen det kan ikke betale sig at købe en model CPU og derefter skifte den ud med en større efterfølgende.
Det er slet slet ikke på samme måde som i en i en stationær maskine.

Men f.eks her er der nogle Intel mobile :
http://www.shg.dk/CPU/Intel-Core-i7-640M-2.8-GHz-Processor-(-mobil-)-2239397.html
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
03. april 2011 - 17:51 #9
jo tak men igen, er den ikke limed fast på computern den som sidder i mac'en??? :)
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2011 - 18:55 #10
limet og limet, det er så meget sagt, den sidder fast i en sokkel på bundkortet som den kan afmonteres fra og tillige har den cpu pasta på for at overføre varmen væk fra cpu`en.
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
03. april 2011 - 19:18 #11
okay mente bare jeg havde set billeder hvor den var limet fast som jeg heller ikke for stod, for jeg vidste godt den sad på en sokkel da jeg fra et par måneder siden ødelagde min pc med vilje da den ikke engang kunne køre Battlefield 2 og den nåde mindst 60 grader :p

og tak for svaret. det var det hele :D