Avatar billede klaverand Nybegynder
02. april 2011 - 20:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mangler min pc strøm? - Eller er der andet som ikke passer sammen?

Hej alle.

Jeg har mistanke om, at min pc mangler strøm. Mine specifikationer er således:

1xNorthQ 380W
1xSATA 120GB hdd
2xCorsair 1gb 800-ddr2
2xCorsair 2gb 800-ddr2
1xNVIDIA Geforce 9800GT 1gb gddr3 fra Asus
1xAsus Commando bundkort

Grunden til min mistanke er, at pc'en lagger uvilkårligt, og jeg har lav FPS ved krævende spil.
PC'en har været opgraderet løbende igennem 3-4 år.
Avatar billede Flagstng Nybegynder
02. april 2011 - 21:48 #1
LOL 380W PSU? Det kan man da sige at skyde sig selv foden, med sådan et grafikkort.

Se her hvad andre siger http://www.computing.net/answers/gaming/geforce-9800-gt-need-more-power/9420.html
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2011 - 11:50 #2
Det er en del år siden en 380 Watt psu var en kraftig model.
Mange af de nye grafikkort kræver mindst 450 watt for at virke, og helst en model der ligger fra mindst 650 til 1000 watt.
Så helt enig i #1.
Avatar billede clb92 Nybegynder
03. april 2011 - 17:32 #3
Også enig med #1.

Hvis du vælger at købe en PSU på omkring 800W (eller over) så er du sikret nogle år frem, medmindre du selvfølgelig opgraderer til flere grafikkort, en splinter ny processor og flere harddiske :P

Ved ikke om det passer, men nogen siger, at max. belastning ikke bør nå op i de sidste 20% af PSU'ens kapacitet. Så skulle den eftersigende holde bedre. Men igen: Ved ikke om det passer...
Avatar billede klaverand Nybegynder
03. april 2011 - 18:27 #4
Så hvor mange watt burde jeg ifølge min konfiguration minimum have?
Avatar billede clb92 Nybegynder
03. april 2011 - 20:08 #5
Det kan jeg ikke rigtigt svare på... Vil gætte (kun gætte!) på, at 600 Watt er absolut minimum her. Hvilken processor har du?
Avatar billede klaverand Nybegynder
03. april 2011 - 21:20 #6
Intel Core2Duo 2.66 ghz E6750
Avatar billede clb92 Nybegynder
03. april 2011 - 21:53 #7
Så vil jeg sige, ud fra nogle Google-søgninger, at 600W stadig er det absolutte minimum.

Men vi bliver lige nødt til at høre, hvad de andre her har at sige, for de ved vist lidt mere om det end mig :)
Avatar billede Flagstng Nybegynder
04. april 2011 - 12:11 #8
Har du tjekket linket jeg har skrevet i #1 ? Det er godt nok på engelsk, men det skulle forhpbentligt ikke være noget problem
Avatar billede klaverand Nybegynder
06. april 2011 - 16:10 #9
Jeg forstår det som, at jeg mangler omkring 50W. Jeg vil gå efter een 500 eller 650watt strømforsyning fra endten corsair eller northq for at opretholde en stabil strøm til min computer.
Tak for svarene :)