Avatar billede Sab88 Nybegynder
30. marts 2011 - 10:42 Der er 8 kommentarer

Sidetal på PDF

Hej

jeg er igang med at lave en ansøgning, hvor jeg blandt andet har anbefalinger i pdf format.
Jeg har lavet en indholdsfortegnelse, da der er ret mange dokumentationer og har konverteret det hele til PDF.

Men vil gerne nummerere det hele som fx. bilag 1, bilag 2 osv.

Er der nogle der ved hvordan man gør det i en eksisterende pdf?

På forhånd tak.
30. marts 2011 - 10:57 #1
Hvilke programmer har du til rådighed til at redigere pdf-filer med?

Den "korrekte" måde ville være at tilføje sidetallene i originaldokumentet før konverteringen til pdf.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. marts 2011 - 11:21 #2
Og den lavteknologiske er at påføre sidetal etc med kuglepen efter udskrift.

Ellers kan programmet PDFEdit måske gøre det.
Avatar billede Sab88 Nybegynder
30. marts 2011 - 21:25 #3
Nogle af dokumenterne er allerede i pdf(de fleste), så kan sætte sidetal på dem.
Jeg har word og pdf dokumenter. Word dokumenterne konverterer jeg til pdf dernæst "merger" jeg alle pdf'erne til en enkel fil.
Problemet er bare at jeg så skal have sidetal samt betegne dem som fx. bilag 1, 2, osv

Jeg arbejder kun med PDF reader. Er pdfedit noget man frit kan downloade fra nettet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. marts 2011 - 21:48 #4
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. marts 2011 - 21:48 #5
Avatar billede Sab88 Nybegynder
30. marts 2011 - 22:03 #6
Mange tak for linket.. jeg har downloaded en zip mappe med en hel masse. Kan ikke se hvilket jeg skal køre. Kan du hjælpe med at fortælle mig hvordan jeg kommer igang?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. marts 2011 - 22:08 #7
Se, det ved jeg faktisk ikke rigtig - jeg formoder du kører med Windows, og jeg ved ikke hvordan pdfedit skal installeres og bruges der.
Avatar billede Sab88 Nybegynder
30. marts 2011 - 22:35 #8
ok men tak. jeg prøver mig frem