Avatar billede benjamin2210 Nybegynder
29. marts 2011 - 23:30 Der er 7 kommentarer

BSOD - Nyt graffikkort? Hjælp venligst en newbie

Goddag

Jeg har haft blue screens i en del år nu. Jeg tror snart jeg har prøvet alle løsninger, som ikke har været hardware relateret. Nu har jeg altså besluttet mig for at få noget nyt hardware, så jeg kan slippe for blue screens.

Jeg crasher kun når jeg spiller spil på computeren, så jeg har fået at vide at det nok så er mit grafikkort der får min PC til at crashe.

Mine specs er:
- Windows Vista Ultimate 64-bit
- QuadCore Intel Core 2 Quad Q9550, 2833 MHz (8.5 x 333)
- Asus P5QL Pro  (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN)
- 4096 MB  (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
- NVIDIA GeForce GTX 260  (896 MB)
- 1TB + 500 GB HD

Jeg har kørt memtest flere gange og har aldrig fået en eneste fejl, så jeg går ikke ud fra at der er noget galt med RAM'en. Jeg ved ikke om der kan være andet der er skyld i mine crashes?

Er der nogen som kender et godt grafikkort af nogenlunde samme kvalitet som mit nuværende?

Mange tak på forhånd!
Avatar billede kimtheman Novice
29. marts 2011 - 23:56 #1
Hvis jeg var dig, ville jeg nu låne et kort af en du kender. Og så prøve at smide dette i maskinen, og så spille og se om det crasher.

Hvad hvis du går ind i din logbog i kontrolpanel>administration>logbog>windows-logger lige efter det har crashe. Og se så efter i system og program. Kig efter røde udråbstegn og se om man derigennem kan få en fornemmelse af hvad der sker.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2011 - 07:23 #2
tjek lige ud om det ikke bare er et varme problem

hent SIW FREEWARE version under sensors ligger dine temps

http://siw.en.softonic.com/

m.v.h
Avatar billede egmose Novice
30. marts 2011 - 08:11 #3
Hvis du ikke allerede har forsøgt dig med det, så tag og google fejl koden.. Det giver ofte en fornemmelse af hvor problemet ligger.. Smid den evt. herind, så skal jeg nok forsøge at hjælpe med at indkredse problemet ;)
Avatar billede benjamin2210 Nybegynder
30. marts 2011 - 10:08 #4
Hej og tak for jeres svar!

Egmose jeg har googlet min. 100 fejlkoder tror jeg, jeg har lavet omkring 5 tråde på diverse fora de sidste par år, og jeg har gjort alt hvad jeg er blevet bedt om, men den crasher stadig :p

Treatmenice, jeg har målt mine temperaturer nu mens jeg bare skriver denne sætning og de er:
GPU: 51 C
System: 37 C
CPU: 32 C

Kimtheman, jeg tror desværre ikke jeg bare har mulighed for at låne ens grafikkort, men jeg vil da gøre det et forsøg før jeg smider en masse penge ud i et nyt!
Avatar billede egmose Novice
30. marts 2011 - 10:14 #5
har du ikke mulighed for at smide den ind? Ihvertfald bare den der hedder irql_et eller andet eller lignende?
Avatar billede benjamin2210 Nybegynder
30. marts 2011 - 10:30 #6
Problemet er bare at jeg får så mange forskellige fejlkoder, men et par eksempler er

usbport.sys
dxgmms1.sys
hidclass.sys
Avatar billede benjamin2210 Nybegynder
30. marts 2011 - 10:31 #7
Fandt også ud af hvilken model min PSU er:
EPS-750w Energon gaming power supply,

hvis det skulle kunne hjælpe nogen :)