Avatar billede roksten Nybegynder
27. marts 2011 - 20:55 Der er 5 kommentarer

EXCEL problem

Hej
Vil I være rare at hjælpe mig med et Excel problem ifb. med  min oprettelse af et arbejdstidsskema. Jeg mangler hjælp til at få løst følgende problem:

Jeg har et regneark hvori der fremgår 90 forskellige arbejdsopgaver som medarbejderen kan vælge at skrive sin brugte tid ud for. Hver af de 90 opgaver har også et ordrenummer tilført. Det ser således ud:

Kolonne a    Kolonne b                      Kolonne C

(Linie 16)
Ordre nr.
fx 262626    Start: Der indtastes fx 06:30  Slut: 07:30

(Linie 114)
Ordre nr.
fx 242424    Start: Der indtastes 07:30    Slut: 12:00

(Linie 144)
Ordre nr.
fx 2222222  Start: Der indtastes 12:00    Slut: 15:00

Mit ønske er at få overført en kopi i tidsrækkefølge af indtastet "Start-" og "Sluttider" i samme regneark, samt det ordrenummer som fremgår af linienummer ud for indtastet tid.

Jeg skildrer mit ønske til indsat kopi af indtastet tider:

Kolonne b  Kolonne d6      Kolonne e6  Kolonne g6
Mandag      Start: fx 06:30 Slut: 07:30 Ordrenummer: fx262626

            Kolonne h6      Kolonne i6  Kolonne k6
            Start: 07:30    Slut: 12:00 Ordrenummer: fx242424

            Kolonne m6      Kolonne n6  Kolonne p6
            Start: 12:00    Slut: 15:00 Ordrenummer: fx222222

OBS! Jeg har oprettet Excel regneark i Excel 2007.

På forhånd tusind tak.

Med venlig hilsen
Allan Steensen
Avatar billede sifuentes Nybegynder
27. marts 2011 - 21:49 #1
Og hvad er lige grunden til at det er lavet i Excel regneark, og ikke i en multiuser databaseløsning?
Avatar billede finb Ekspert
28. marts 2011 - 11:18 #2
læser med...
finb
Avatar billede roksten Nybegynder
28. marts 2011 - 17:06 #3
Hej

Tak for venlig forspørgsel, det var mest hensigstsmæssigt for mig at bruge Excel i mit kortvarige projektforløb. :-)). Vh. Allan
Avatar billede sifuentes Nybegynder
28. marts 2011 - 19:48 #4
Når jeg spørger så er det selvsagt fordi løsningen på problemet ligger lige til højrebenet i en database. Den hensigtsmæssige løsning du selv har tilvejebragt, kan i mine øjne ikke danne basis for en elegant og hensigtsmæssig løsning i Regneark. Opgaven kan sagtens løses i et regneark, men vil være det samme som at gå over åen efter vand. Et godt stikord i en løsning er: "Krydstabulering"
Avatar billede roksten Nybegynder
30. marts 2011 - 15:48 #5
Hej Sifuentes

Tak for venlig råd og vejledning, jeg går i gang.

Venlig hilsen
Allan