Avatar billede KrelleTC Nybegynder
27. marts 2011 - 20:42 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Mistet dokument

Hej alle.

Jeg har lige færdigskrevet en eksamensopgave, gemt den og vil lægge filen over på USB. Nu kan jeg kun finde et gammelt dokument som jeg sendte til en veninde for at hun kunne læse det igennem. Da jeg modtager mailen tilbage, åbner jeg dokumentet og begynder at arbejde i dette. Trykke naturligvis "gem" mange gange, men har glemt at jeg ikke har gemt det på computeren da det jo er direkte åbnet fra mailen. Hvor gemmer word det henne når man bare trykker "gem" efter at have åbnet en fil fra web og kan jeg få fat i mit dokument igen?

På forhånd tak!
27. marts 2011 - 20:58 #1
Hvilket E-mail program ?

---

Start WORD - Filer - Sidst åbnede dokumenter ?

---
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
27. marts 2011 - 21:01 #2
Nej, det har jeg prøvet. Det var igennem min studiemail, ved ikke helt hvad de bruger... Tror det er outlook...

Der er noget der hedder et serverdokument, kan jeg finde det et eller andet sted på min server? Anyone?
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2011 - 21:03 #3
har du slettet den ved en fejl kan du gendanne den fra din usb enhed ved hjælp af recuva der er gratis.
http://www.piriform.com/recuva/download/standard
men du må ikke gemme noget mere eller slette mere på din usb enhed.usb enheden har sikkert et drev nummer du kan søge på med recuva.
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
27. marts 2011 - 21:06 #4
Den har aldrig ligget på min USB. Åbnede dokumentet direkte fra en mail og når man så gemmer, ligger den hvor? På en server et eller andet sted?
Avatar billede pstidsen Novice
27. marts 2011 - 21:07 #5
prøv at søge efter filen i alle filer og mapper på HELE computeren.
27. marts 2011 - 21:15 #6
<KrelleTC>: PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Bare til en anden gang...

---

Det er hvilket Mail program du har brugt til at modtage/åbne omtalte dokument...
Sendte du dokumentet tilbage efter at have skrevet i det
Eller lukkede du bare Word programmet med lukkede øjne ?
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
27. marts 2011 - 21:20 #7
Forstår ikke lige det første du skriver og hvad jeg skal gøre for at blive set...

Jeg er ikke helt dum bare at lukke dokumentet ned med lukkede øjne, men det der er med det: Når man trykker "åbn" i stedet for "gem" når man henter et dokument, så gemmes det ikke på computeren når man trykker gem efter at have skrevet i det...
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2011 - 21:30 #8
Den gemmer den vel i det email program som du bruger.

Jeg prøvede for sjov at ændre på et Word dokument der lå inde i Outlook Ekspress og gemmme det i den åbne mail. Når jeg genåbnede mailen senere var den ændring jeg havde lavet der stadig.
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
27. marts 2011 - 21:34 #9
Det håbede jeg også lidt på var tilfældet her, men når jeg henter dokumentet fra mailen igen, er det det gamle der dukker op:-(
Avatar billede pstidsen Novice
27. marts 2011 - 21:36 #10
Enig i #8.

Citat fra #5:
prøv at søge efter filen i alle filer og mapper på HELE computeren.
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
27. marts 2011 - 21:58 #11
Også gjort - intet!:-(
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. marts 2011 - 22:24 #12
Prøv om følgende artikel hjælper dig:
"Sådan gendannes et tabt Word-dokument", http://support.microsoft.com/kb/316951

Hvis du har Windows 7, vil forklaringerne til Vista også passe for dig.
I dit tilfælde er det "Metode 4: Søg efter midlertidige filer" eller evt. "Metode 5: Søg efter "~"-filer", der kan være relevant.
"
Jeg har i artiklen "Åbn ikke en vedhæftet fil direkte fra en e-mail - gem først filen på din PC, og åbn derefter den gemte fil", http://wordblog.thedoctools.com/#post73, forklaret hvorfor man ikke skal arbejde på dokumenter åbnet direkte fra en e-mail. Den hjælper dig ikke nu men kan måske alligevel være til nytte.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2011 - 22:30 #13
Har du søgt i skjulte filer? Outlook ligger som skjult.
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
27. marts 2011 - 23:24 #14
Har søgt i skjulte og lene-fredborg foreslog. Det ligger ikke på computeren. Har netop sendt en mail til et firma, der er eksperter i gendannelse af alt muligt - hvis ikke de kan hjælpe, må jeg nok give fortabt:-(

Man lærer vel forhåbentlig af sine fejl!!
28. marts 2011 - 06:50 #15
... gendannelse af alt muligt ... så skal du OMGÅENDE SLUKKE den Harddisk hvor dine data ligger (=lå), for at der skal være den mindste chance. Harddisken skal så være dum SLAVE i en ANDET system og DERFRA gennemføre diverse "recover" programmer.
Men jeg tror ikke på det nu; efter der nu er gået X tid ...
Bare at du læser/skriver her i tråden, (over)skriver diverse bit/bytes på Harddisken...
Avatar billede vejmand Juniormester
06. april 2011 - 20:07 #16
Du kan prøve at se i disse mapper, men jeg tror nu ikke den er der.....

Windows 7/Widows Vista
C:\Users\User_Name\AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles

Windows XP
C:\Documents and Settings\User_Name\Local Settings\Application Data\Microsoft\Office\Unsaved Files
Avatar billede vejmand Juniormester
26. april 2011 - 01:30 #17
Fandt du dit dokument?
Avatar billede KrelleTC Nybegynder
26. april 2011 - 01:31 #18
Niksen biksen:(
Avatar billede vejmand Juniormester
26. april 2011 - 01:45 #19
Det frygtede jeg godt nok. Men som du selv skriver længere oppe, man lærer af sine fejl.  :-)