Avatar billede hathor Nybegynder
26. marts 2011 - 09:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DNS opsætning - 1 server - 1 IP - 2 domæner

Jeg har en server med 2 .dk domæner.

Serveren afvikler apache 2 under ubuntu.

Serveren er oprindeligt opsat for domæne 1 hos gratis DNS. Ingen problemer. Domæne 2 er tilføjet i går.

Jeg har lavet en virtual host-fil til apache, og i min egen host-fil under windows, har jeg indført navnet og IP på domæne 2.

Jeg kan også tilgå domæne 2 fra min egen maskine på grund af tilføjelsen til min hosts fil, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal opsætte Gratis DNS for hele verden kan se begge domæner og indtaste navnet på domæne 1 for at komme til domæne 1 og domæne 2 for at komme til domæne 2.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. marts 2011 - 09:40 #1
Du har et IP-nummer ud mod verden? Det skal begge dine domæners A-record sættes til.
Avatar billede hathor Nybegynder
26. marts 2011 - 12:04 #2
Tak for svaret. Det var det svar jeg håbede på - og også det jeg har gjort.

Jeg gjorde det klokken 3 i nat, og det virker stadig ikke. Hmm .. hvad pokker gør man så.
Avatar billede hathor Nybegynder
26. marts 2011 - 12:11 #3
Hvis jeg går herind http://network-tools.com/ og søger på domæne 1, får jeg et rigtigt resultat.

Hvis jeg søger på domæne 2, får jeg

Retrieving DNS records for domæne2.dk...
Attempt to get a DNS server for domæne2.dk failed: domæne2.dk The query returned a server failure

Kan det være apache der ikke er sat rigtigt op? Selv om jeg kan tilgå siden med en lokalt editeret host-fil?
Avatar billede hathor Nybegynder
26. marts 2011 - 12:16 #4
Herinde: http://www.dnswatch.info/

Får jeg svaret: Too many delegations to other servers. Probably a loop.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. marts 2011 - 12:58 #5
DNS tager lidt tid. Og derudover kan din apache selvfølgelig være sat forkert op.
Avatar billede hathor Nybegynder
26. marts 2011 - 13:02 #6
Okay. Mange tak for svaret.

Så vil jeg være tålmodig i et døgns tid, derefter se på Apache.
Avatar billede hathor Nybegynder
27. marts 2011 - 18:07 #7
Det virkede klokken 14. Du skriver at du ikke samler point så jeg tager dem selv.

Tak for svaret dog, det var rart at få at vide.