Avatar billede bonde10 Nybegynder
25. marts 2011 - 22:46 Der er 4 kommentarer

Kan jeg opdele Photoshop billeder i stumper?

Hej alle sammen!
Jeg er igang med en hjemmeside. Har lavet hele siden i Photoshop. Man kan jo lave en masse små billeder og sætte dem sammen men synes det er hurtigere med et stort. Så nu har jeg et billede. Kan man dele det op i små stumper og give hver ting en HTML kode eller sådan noget? Eller er der noget smartere?
Avatar billede chalde Seniormester
25. marts 2011 - 23:14 #1
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
26. marts 2011 - 08:19 #2
Prøv at søg på css spirits. Det er smartere med et stort billede, som du så gen bruger og "flytter rundt" på siden.
Avatar billede janne123 Nybegynder
27. marts 2011 - 11:41 #3
Ja, du kan sagtens skære dele ud af det store billede og gemme dem i separate filer som i html-dokumentet hentes via kode :-)
Avatar billede Rosenborg Praktikant
21. april 2011 - 00:10 #4
Det er ingen problem, det er sådan set alle som gør det på den måde..

Man laver et design i photoshop eller et andet billede behandlings program. Bruger slice tool hvor hele hjemmesiden sådan set er klar. Så skal der bare lidt kode til og så er du på banen.

God påske