Avatar billede aphandersen Juniormester
24. marts 2011 - 11:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hent aktiekurser og obligationsrenter

Jeg søger hjælp til hvordan man i vb.net har mulighed for at hente nogle værdier på en hjemmeside ind i et program. F.eks. kunne det være oplagt at have mulighed for at hente dagens aktiekurser, for en given aktie, og dagens obligationsrente og kurs, for en given obligation. Man kan jo selvfølgelig gå ind på www.nasdaqomxnordic.com hver dag og tjekke der. Men jeg søger efter en måde hvorpå man kan hente en bestemt værdi ind i et program.

Findes der sådan en måde? I givet fald hvordan?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2011 - 14:18 #1
.NET har indbyggede klasser til at hente fra nettet.

(Http)WebRequest og WebClient

Til at parse HTML med kan du bruge almindleig regex eller f.eks. HAP (HTML Agility pack).

Husk at checke hvorvidt din brug af web siden er lovlig.
Avatar billede aphandersen Juniormester
25. marts 2011 - 16:43 #2
Tusind tak. Det var lige hvad jeg havde brug for. Hvis du skriver et svar, får du pointene.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2011 - 16:59 #3
svar