Avatar billede ettrup1987 Nybegynder
24. marts 2011 - 08:09 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Event Side

Hej alle eksperter
Jeg er igang med at lave en event side til mig og vennerne
Ville gerne hører hvad det eventuelt kostede og få lavet programming til en event side med følgende indhold:

Login
Oprettelse af bruger
Skrive kommentar til events/billeder
tilmelde event

Admin:
Lave nyt event
slette event
slette kommentar
uploade billeder
Bestemme hvor mange der eventuelt kan deltage i denne event

Det skulle vist være det hele, ser frem til nogle seriøse bud.
Påforhånd TAK !!
Avatar billede magic-mouse Novice
24. marts 2011 - 08:26 #1
Vil skyde på 1500-2500 + moms

Husk på at jo mere information du giver jo lettere er det at foreslå en pris.
Husk også at det du ber om er det du får, dvs. aftaler du med en programmør at han skal lave et arbejde til dig, og det ikke blev som forventet, så kig det igennem du har skrevet om det. Kunne det beskrives bedre? og fik du nu alt information med?
Avatar billede repox Seniormester
24. marts 2011 - 08:29 #2
Et opklarende spørgsmål, for at kunne give et kvalificeret bud...

Leverer du selv design eller HTML chop?
Avatar billede phillips Nybegynder
24. marts 2011 - 08:30 #3
Hej ettrup

Jeg har fornylig lavet et lignende site med netop de muligheder. Backenden kan i stor grad genbruges, så jeg vil kunne levere det ganske hurtigt og til omkring 1.500 kr.

Men som repox bemærker, afhænger det også af, om du leverer designet.

Kontakt mig gerne via http://zereshade.dk
Avatar billede repox Seniormester
24. marts 2011 - 08:31 #4
2000 plus moms?
Jeg kan slet, slet ikke konkurrere med de priser - så jeg springer bare fra igen...
Avatar billede magic-mouse Novice
24. marts 2011 - 08:38 #5
3 formularer (Opret bruger, Nyt event, upload billede)
3 knapper (Tilmeld til event, slet event, slet kommentar)
3(4) lister (List kommentare (så de kan slettes), list envent (x2, for bruger og admin), list kommentare), evt. list billede)
+ et login (injection protection incl.)

Det skulle ikke tage mere end 10 timer at lave, 150 + moms er en fin freelance løn til det her.

Men så er det uden grafik og uden validering og alt andet. Bare koden.
Avatar billede ettrup1987 Nybegynder
24. marts 2011 - 08:39 #6
Jeg laver selv designet som var det eneste jeg skulle lave.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. marts 2011 - 09:43 #7
"150 + moms er en fin freelance løn til det her".

Slap af i er billige. Kan jo slet ikke betale sig at sende til Vietnam, Kina eller hvor man nu outsourcer.
Avatar billede keysersoze Guru
24. marts 2011 - 09:51 #8
hvis 150 er en fin freelance løn er jeg glad for at jeg ikke er freelancer mere - efter skat betyder det ca 75,- i lommen og så skal man selv stå for afholdelse af syge- og feriedage samt pension.

Om 10 timer er tilstrækkeligt vil jeg til gengæld lade være op til den enkelte - det må basere meget på om man laver simpel programmering eller objektorienteret opbygning med data-, business- og præsentationslag osv. Så længe aftager af produktet er opmærksom på hvorfor der kan forekomme store udsving i tidsestimater.
Avatar billede repox Seniormester
24. marts 2011 - 09:54 #9
Jeg vil nu også sige jeg kan profittere fedt på at outsource mine opgaver til magic-mouse til hans timepris og så viderefakturere til kunden for min egen!
Avatar billede magic-mouse Novice
24. marts 2011 - 10:59 #10
Tjo... måske glemte jeg lige at jeg sidder i en bedre situation.

1. Jeg har et arbejde så jeg skal ikke leve af det, jeg gør det fordi at det er sjovt.
2. Jeg tager normalt kun projekt ansættelser, dvs. firma jeg arbejder for betaler alt ud over skatten.
3. Jeg får 1.20 kr for hver krone jeg tjener.
4. Jeg skal ikke betale moms.
5. Min skatte procent ligger på ca. 30%

Men tager ikke større opgaver, aldrig med deadline da jeg aldrig kan garantere om jeg kan programmere om aftenen eller om jeg har en datter som ikke sover.

Og så forbeholder jeg mig altid retten til at sige nej :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. marts 2011 - 11:00 #11
#8
Strøm, lokale, arbejdsredskaber, kontorartikler osv osv. Så i sidste ende, bliver det nok billigere at give kunden et par tusinde i næven og bare glemme det hele ;o)
Avatar billede repox Seniormester
24. marts 2011 - 11:08 #12
#10
Jeg har også et arbejde, så jeg skal heller ikke leve af mine freelance opgaver - men min tid er bestemt mere værd end 75 kr pr time.

Hvordan er din udvælgelsesprocess af opgaver/projekter relateret med din timepris?

Dine egne økonomiske forhold giver åbenbart plads til en så lille timepris; men selvom du så tjener 1,20 for hver krone du tjener (?!?) er du stadig kun på sølle knap 130 kr udbetalt i timen (forudsat at din trækprocent er så lav som du siger - og her er ikke regnet arbejdsmarkedsbidrag med).

Min tid og evener er stadig væsentligt mere værd end det...
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. marts 2011 - 11:15 #13
Tror magic-mouse bor i Sverige.
Avatar billede repox Seniormester
24. marts 2011 - 11:21 #14
#13
Det forklarer selvfølgelig en del...
Avatar billede magic-mouse Novice
24. marts 2011 - 11:24 #15
I #10 skrev jeg "jeg gør det fordi at det er sjovt."
I #12 skrev "Hvordan er din udvælgelsesprocess af opgaver/projekter relateret med din timepris?"

Jo... ser du, hvis der ikke er en udfordring i det. Hvis det virker som en kedelig opgave, eller andet så gør jeg det ikke. Da jeg som regel ikke gør det for pengene.

Årsagen til at jeg tager penge for det er at jeg selv har flere projekter igang end jeg har tid til, så pengene er det som gør at jeg siger ok til at arbejde på et andet projekt. Hvis jeg skulle arbejde gratis kunne jeg lige så godt arbejde på mine egne projekter.
Avatar billede repox Seniormester
24. marts 2011 - 11:29 #16
#15
Jeg kunne heller aldrig selv drømme om at påtage mig opgaver som jeg ikke finder spændende - men selvom jeg nyder mit arbejde, ser jeg ingen grund til at tage mig dårligt betalt for det...

Jeg tror vi er derhenne hvor vi må lade vores forskellige opfattelser afslutte trådens sidespor. I forvejen synes jeg jo du arbejder gratis til en sådan timepris, hvorfor jeg ikke kan forstå at du vil påtage dig andre opgaver overhoedet.
Avatar billede magic-mouse Novice
24. marts 2011 - 11:43 #17
#16 Du har ret, jeg tror ikke at vi kommer længere.
Avatar billede ettrup1987 Nybegynder
24. april 2011 - 07:41 #18
Siger tak til jeres indlæg, har kigget på tilbudende og fundet en anden løsning tak for hjælpen ellers..
Avatar billede mwm77 Nybegynder
24. april 2011 - 14:55 #19
Hej.

Sikke dog en masse useriøse tilbud og folk der har svaret dig her. De snakker kun hvor billigt de kan lave tingene, men jo ikke helt det tingene drejer sig om. Din side skal jo gerne også være god i både design og programmering. SEO optimering, frontend backend osv osv. Du kan hurtigt købe katten i sækken. Nå men det skal jeg ikke gøre mig herrer til, ønsker du dog istedet et produkt som er en event side værdig, så er du velkommen til at kontakte mig på www.mwmstudio.dk. Har lavet mange event sider efterhånden, som du også kan se og samtidig deres google placering og meget mere.

Smid mig en mail..

Mvh.. Mwm
Avatar billede repox Seniormester
24. april 2011 - 15:51 #20
#19
Sikke dog en salgstale du kunne komme med - at kalde os andre for useriøse er vist bare mudderkastning for at stille dig selv i et bedre lys. Er der ikke et ord for sådan noget?

Du kunne også tage at selv være lidt mere seriøs og læse hans sidste kommentar - opgaven er løst.

Men tak for at have gjort opmærksom på dig selv og dit firma i denne sammenhæng. Det kan jo også kaldes reklame...
Avatar billede keysersoze Guru
24. april 2011 - 16:58 #21
Og endnu sjovere at der bliver nævnt fx "god programmering" når ens egen forside ikke er valid ;)
Avatar billede repox Seniormester
24. april 2011 - 17:20 #22
Den bed jeg også mærke i, men min galde var gydet på daværende tidspunkt :) Bemærk også sprogbrug ;)
Avatar billede mwm77 Nybegynder
25. april 2011 - 00:22 #23
Nååå.. Var der nogle <p> marks via WYSIWYG som W3 ikke synes sku valideres. Ja så er det hele jo galt. Nå fred være med det, så er der jo lidt i kan kommentere..

Og hvorfor sku det så ikke lige valideres, W3 er jo gud eller..lol. Kan sagtens se hvad fejlen er på det, dog måske ikke helt enig, men skal da nok rette det for jeres øjne..hehe. Øv jeg ikke engang havde en background= tag direkte på siden som i så også ku ha kommenteret. Det er jo også no go i W3 skal jo være via css stylen før den valideres. Så hvilke fejl i dog kan spotte, må jeg jo hellere få rettet, ellers virker siden jo slet slet ikke.

Hvad siger i så til en side som er W3 valideret, men så ikke virker cross browser, er W3 så stadig gud. Ikke at det eksempel lige er aktuelt lige her, men W3 valid, come on.. W3 er helt okay guideline agtigt, men ja sikke fejl dog.

Nå lad tingene ligge her, skulle ikke starte en størrer debat på emnet her, min påstand var nu bare mere folks respons med priser osv. Hvad egentlig både Repox, og Keysersoze, jo også selv lidt kommentere længere oppe i tråden. Underbydning af marketsprisen på it arbejdet, også var der ingen snak om kvaliteten.

Nå slutter her, og tager W3 valideringen på mine skuldere her, lad os lade tingene forblive her, og sige i får sejren og æren, og jeg er tossen. Venligt ment. En størrer diskution vi ku komme ud i her omkring alt det her, så lad os bare få tråden lukket, eftersom jeg også lige i farten havde overset han havde fundet en løsning. Godt ord igen herfra..Cool

Mvh..