Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2011 - 22:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forslag til IM program, som ikke er windows live messenger

Hej EXP

Som titlen siger, søger jeg et nyt IM program, som ikke skal være windows live messenger.

Programmet skulle ikke kunne ret meget, udover at være ultra simpelt, ingen reklamer, vise kontaktpersoner i grupper og importere mine kontaktpersoner fra windows live messenger.

Har i nogle forslag? - hva bruger i selv?

mvh
Lars
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
23. marts 2011 - 22:43 #1
Der er lidt at vælge mellem her:

http://filehippo.com/software/messaging/

Personligt bruger jeg Messenger da det understøtter video og de forskellige andre funktioner.

Af ting jeg har prøvet er:

- Pidgin - virker okay, på tværs af protocoller (MSN+Yahoo mv.)
- Miranda - kan tilpasses VIRKELIG meget så du får designet som du gerne vil have det. Understøtter en masse protocoller og det der ikke er direkte understøttet findes højst sandsynligt som plugin.

Derudover har jeg hørt til:
- AIM
Avatar billede amews_aj Nybegynder
23. marts 2011 - 22:55 #2
Skype er også et godt alternativ.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
23. marts 2011 - 23:01 #3
Den nyeste version af skype ret meget ram, - mere end messenger har jeg erfaret
Avatar billede amews_aj Nybegynder
23. marts 2011 - 23:17 #4
Korrekt. Men de fleste maskiner i dag vil nu ikke have noget problem med det..
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
23. marts 2011 - 23:38 #5
De grunde jeg forstår at OP har tænkt sig en anden på er reklamer, det kan klares med A-patch (men har ikke helt styr på om det er lovligt eller ej?).

Og så måske ressourceforbrug hvilket Skype ikke ville gøre bedre :S

Men Skype er da klart et alternativ man kunne overveje hvis det kun er reklamer og ens venner i forvejen har skype.
Avatar billede mixeren Nybegynder
24. marts 2011 - 01:51 #6
Trillian så kan du være næsten ligeglad med hvilke IM programmer dine venner benytter. Den kan klare det meste i et og samme program.

www.trillian.im
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2011 - 17:30 #7
Tak for de mange fine henvendelser, men efter at have prøvet lidt af det hele, så bliver det sgu Trillian 5 beta, som ser ud til at kunne alt hva jeg skal kunne bruge! :)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2011 - 17:33 #8
Hov, kom til at smide et svar... mixeren, hvis du smider et svar, så smider jeg points efter dig!
Avatar billede mixeren Nybegynder
26. marts 2011 - 12:11 #9
Samler ikke på point, snup dem selv. :-)