Avatar billede mr.malmros Juniormester
23. marts 2011 - 02:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fibernet udbydere

Hej Eksperter.

Jeg er i den lykkelige situation at jeg er ved at bestille min første fibernet opkobling.
Derved rejser sig så det store spørgsmål som ingen af udbyderne har kunne svare mig på:
Er jeg låst til én udbyder, eller kan jeg godt få både you see clear til mit tv og waoo til internettet?

Problemet er at jeg ikke har fundet en udbyder som har den helt rigtige pakke. You see har nemlig kanalerne, men Waoo den rigtige båndbredde til prisen.

Max point udbydes til det hurtige svar, for jeg har allerede bestilt hos you see clear, og skal trække meget hurtigt i land hvis det er en fejl.

Dbh Anders
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
23. marts 2011 - 03:52 #1
Det kommer an på om kablerne er der til det.

Fiber køre via fiber.
TDC kabel tv køre via coaxial kabler.
ADSL via kobbernettet.

Så det handler om kablerne ligger i jorden til det du skal bruge det til.

Om du vil have kabel tv selvom du også får tv gennem fiber er op til dig, det er noget du styre.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
23. marts 2011 - 03:55 #2
Sagt på en anden måde.

Du kan kun have en udbyder per kabel, så bruger du alle 3 kabler, så kan du have 3 udbydere.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
23. marts 2011 - 04:17 #3
Tak for det hurtige svar, jeg tror dog måske lige at jeg bør uddybe lidt mere:

Der er ikke kabel tv i mit hus, og det kommer der heller ikke, siger You See.

Jeg har et internet behov i mit firma som er større end hvad der kan leveres over xDsl i mit område.

Der er gravet fiber ned ude på gaden, og jeg har bestilt tilslutning igennem You See Clear der kan installere et pseudo kabeltv over ip på fiber forbindelsen.

Er det så muligt at tilslutte en anden udbyder på fiberforbindelsen, eller har jeg bundet min fiber til You See Clear?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
23. marts 2011 - 23:42 #4
Det du snakker om er en foreningspakke leveret af tdc via fiber, bestiller du den, så har du en udbyder på det kabel, så skal du have et sekundært kabel gravet ind så du kan have en anden udbyder på det.

Medmindre, at tdc tillader at du har anden udbyder på internettet udenom deres tv løsning, i mange foreningsaftaler er tv, internet og telefoni en del af løsningen og du kan ikke vælge andet.

Skal du være 100% sikker, så ring til tdc og spørg.
http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/Kontakt/Kontakt.aspx
Avatar billede mr.malmros Juniormester
22. juni 2011 - 17:57 #5
Nå, jeg fandt ud af det:
Da man indlejer sin forbindelse på et specifikt spektrum i fiber kablet, er det ikke teknisk muligt at have mere end én udbyder pr spektrum med det udstyr der retter sig til slutbrugere, altså.
Derfor ville der skulle købes adgang til et ekstra spektrum. Da der spektrerne er temmeligt smalle, kan man heller ikke køre mere end et spektrum pr. Stik, og heller ikke splitte signalet ud til flere installationer. Der skal altså trækkes to forbindelser fra kabel udskydningen og ind.

Teknisk bøvl, altså.