Avatar billede madsens90 Praktikant
22. marts 2011 - 15:43 Der er 1 løsning

For mange broadcast på mit netværk? Kan netkortene holde til det?

Hej Eksperter.

Det forholder sig sådan at jeg på mit netværk har et par servere, og et par clienter. Alle servere og clienter er forbundet til hinanden gennem én switch. Serverne har konstant forbindelse til hinanden, men clienterne mister somme tider forbindelsen til den ene server i ca 20 sek, hvilket er virkelig irriterende da det software de kører, bruger forbindelsen til serveren.
I mit forsøg på at finde fejlen er jeg kommet til at tænke på om der min bliver sendt for mange broadcast's på mit netværk, og satte derfor en "network monitor" op på den ene server, og satte den til at måle i 10 min. Den målte at der blev sendt 1750 broadcast's på de 10 min. Er det meget? Ville det kunne få nogle netkort til at gå ned midlertidligt når de samtidig bliver brugt af mindst 5 clienter?

Tak for hjælpen!
- Christian
Avatar billede madsens90 Praktikant
20. juni 2011 - 14:45 #1
Lukker her. Fandt ikke ud af det.