Avatar billede Salamander7 Nybegynder
20. marts 2011 - 18:58 Der er 11 kommentarer

Min PC er virusbefængt.

Min PC fortæller mig, at jeg er truet af Trojan, og at jeg har en Trojan der er rettet specielt imod Pay Pall. Den oplyser også at jeg har følgende virus på maskinen:
Trojan Download.3 7236
Blodhund.Exploit.324
Trojan. GoodKit
HTML/scrlnject.B Gn
XF.Lugunayldam.

Hvordan slipper jeg af med "skidtet". Jeg har brugt Avast som antivirusprogram, men den blå roterende kugle er forsvundet nu. Jeg kan ikke downloade Avast eller andre antivirusprogrammer.
Der melder sig hele tiden et program der hedder " Best Malware Protection" men de vil have mellem 50 dollars og op til 90 dollars alt efter hvor meget sikkerhed jeg ønsker.
Jeg har mistanke om, at det er dem der står bag, da det er helt umuligt at slette deres program, som selv har lagt sig ind. Jeg vil derfor ikke betale noget til dem.
Med venlig hilsen.  Salamander7 NB. Operativsystem XP.
20. marts 2011 - 19:06 #1
Velkommen til E. ...

... du skal IKKE betale noget som helst til den slags ScareWare/Snyde programmer !!!

---

Gennemfør det du kan herfra ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ovenstående programmer skal du sansynligvis hente/downloade via en anden PC; overfør til passende andet medie (USB memorystick ell. lign.); og DERFRA køre/installere programmerne på den 'syge' PC ...
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. marts 2011 - 19:08 #2
Prøv at gå til kør skriv msconfig tryk ok gå til start fjern alle flueben det er for at undgå at virusprogrammet starter med vindows. prøv så at gå til en online scanner og kør den evt. denne.
http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?id=1095
Avatar billede DePlex Nybegynder
20. marts 2011 - 20:03 #3
Hvis man lige må spørge om noget, men hvilket gratis anti virus program anbefaler i?
Avatar billede Salamander7 Nybegynder
20. marts 2011 - 20:26 #4
Mange tak til karise_larry. Det er et super forslag, at køre de omtalte programmer fra en anden PC over et memorystick. Den virus jeg har lukker jo konstant ned, når jeg prøver at hente andre antivirusprogrammer. Jeg går straks i gang med at køre dine forslag.
Jeg vender tilbage med resultatet senere.

Men på forhånd tak.
20. marts 2011 - 20:46 #5
Avatar billede Salamander7 Nybegynder
20. marts 2011 - 21:58 #6
Ak ja !  Ingen succes. Jeg er efterhånden helt overbevist om, at det er Programmet " Best Malware Protection" der er problemet. Jeg kom www.besttiechie.net,men kunne ikke slette de tre forslag der kom frem. De 3 der skulle slettes fordi de skabte problemer med sikkerhedssoftwaren var.
1. Ad-Aware.
2. Awast antivirus.
3. Best Malware protection.
Det var ikke muligt at slette nogen af dem, området blinkede blot blå, men var der stadig.

Hvad gør jeg så?
20. marts 2011 - 22:12 #7
Hvem har snakket om http://www.besttiechie.net/ ???

Nærlæs #1 igen ...
Avatar billede Salamander7 Nybegynder
20. marts 2011 - 22:20 #8
Detsværre. Selv om alle flueben blev fjernet, forhindrede virus at jeg kunne åbne ind til http://sikkerhed.tdc.dk.
Men tak Fra Salamander7.
21. marts 2011 - 06:54 #9
Nærlæs #1 igen ...

(Jeg vidste godt at http://sikkerhed.tdc.dk sansynligvis også ville være blokeret! Også efter de nævnte "Flueben"... Derfor #1 proceduren, som 1000vis af andre har gennemført før...)
Avatar billede Salamander7 Nybegynder
21. marts 2011 - 19:45 #10
Hej karise_larry.

Jeg er nu kommet så langt, at jeg har fuldført en Malwarebytes Anti Malware skanning. Den oplyste, at der var 180 inficerede filer. Jeg har fjernet dem, og gemt dem på Skrivebordet.
Du skriver så videre:
"Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

Ordet herind, er det i den log der er gemt på Skrivebordet, eller er det under "logs" i bjælken ved Malwarw??

Jeg takker mange gange for hjælpen.
Salamander7
21. marts 2011 - 22:50 #11
...under "logs" i bjælken ved Malwarw??... - det skulle gerne være den samme !!!