Avatar billede danm Nybegynder
20. marts 2011 - 16:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan opretter jeg en virtuel privat dedikeret seerver i debian

Alle guides jeg har fundet snakkes der om openvz og Xen, hvor man deler ressourcerne i styresystemet, men jeg vil gerne oprette en virtuel server inde i serveren, hvor jeg kan smide et helt andet styresystem på.

Hvad skal jeg bruge af program (helst open source/gratis) og helst lidt hjælp til at komme igang..

Kan virtuelbox gøre det eventuelt når det er en server uden desktop?
Avatar billede lassebm Nybegynder
20. marts 2011 - 18:15 #1
Du kan ikke installere virtualbox hvis ikke der er nogen GUI på desværre.

Ang xen, så er det en advanceret virtual server, som er klart overkill til dit formål, tør jeg allerede nu godt garantere. :)
Avatar billede danm Nybegynder
04. maj 2011 - 00:47 #2
virtualbox har en guide til installation på en server. Men Xen er nok mere at foretrække.