Avatar billede lanthernen Nybegynder
20. marts 2011 - 12:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Datostemple fil ved eksekvering af job

Hej,

Jeg har lidt forskellige udtræk der kører hver nat som efterfølgende kan importeres i et økonomisystem.

Men mit problem er at når der kører et nyt job slettes den gamle fil fra dagen før.

Kan jeg ikke lave en "arkiv" fil forstået på den måde at filerne datostemples med aktuel dato hver net så filerne gemmes og ikke overskrives?
Avatar billede lanthernen Nybegynder
22. marts 2011 - 09:33 #1
Ingen der har en ide/løsning?

Jeg kører SQL 2008
Avatar billede janus_007 Nybegynder
22. marts 2011 - 22:48 #2
Hvis du selv kan bestemme filnavnet så opretter du det bare med dato, eks.vis

"Export_20110322.csv" eller hvad de nu lige skal hedde.
Avatar billede lanthernen Nybegynder
23. marts 2011 - 09:54 #3
Det er jo et dagligt job der kører så systemet skulle gerne tilføje dags dato automatisk
Avatar billede janus_007 Nybegynder
23. marts 2011 - 23:24 #4
Du skal sørge for at tilføje datoen til filnavnet, så fungerer det som du ønsker.
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
24. marts 2011 - 15:52 #5
Kunne du måske ikke beskrive lidt mere præcist hvordan det er du i dag laver det udtræk? Det kan laves på mange forskellige måder, og det er håbløst for os andre at gætte på hvilken løsning der vil passe lige nøjagtig til den måde du gør det på.

Laver du udtrækket via:
en SSIS pakke?
bcp?
Hjemmeskrevet kode?
3. parts produkt?
Avatar billede lanthernen Nybegynder
25. marts 2011 - 22:57 #6
Jeg har udtræk hvor jeg via "export data" funktionen har oprettet en SSIS pakke som jeg efterfølgende har sat op i et SQL server agent job.

Så SSIS
Avatar billede lanthernen Nybegynder
27. marts 2011 - 17:29 #7
Eller er åben for andre løsninget så længe jeg kan smide de daglige filer med datostempel
Avatar billede janus_007 Nybegynder
27. marts 2011 - 22:19 #8
SSIS er fin til opgaven, du skal gå ind i Flat File Connection og vælge Expression Builder, du kan også vælge den fra properties når Flat File connection er valgt.
På listen til højre vælger du Connectionstring og skriver dit filnavn i expression vinduet nedenunder.

eks.vis "C:\\MyImports\\" + (DT_STR, 25, 1252)GETDATE()

mener jeg nok syntaxen er :)
Avatar billede lanthernen Nybegynder
28. marts 2011 - 11:50 #9
Hej Janus,

Hvor er vi lige henne nu?
Er det i SQL Server Management studios eller?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
28. marts 2011 - 21:44 #10
Nej, det er i Visual Studio, altså der hvor du udvikler og redigerer i SSIS'pakkerne :)
Avatar billede lanthernen Nybegynder
03. april 2011 - 07:03 #11
Hej janus,

Jeg har haft meget travlt, regner med at kigge på først i ugen så vender jeg tilbage :-)
Avatar billede lanthernen Nybegynder
12. april 2011 - 20:45 #12
Hej Janus(eller andre),

Jeg opretter min SSIS pakke ved jeg i SQL Server Management Studio højreeklikker på min database og vælger Tasks | Export data. Når jeg kører denne wizard igennem får jeg mulighed for at gemme som SSIS pakke og det gør jeg. Herefter sætter jeg et server agent job op med denne SSIS pakke og det fungerer fint.

Men jeg indrømmer blankt at jeg ikke har arbejder i Visual Studio før og jeg ved ikke hvordan jeg åbner min SSIS pakke her - for det er vel det jeg skal gøre?

Lige nu har jeg kun kørt min Export data wizard igennem hvor jeg oprettede min SSIS pakke...

Griber jeg det helt forkert an?
Avatar billede lanthernen Nybegynder
13. april 2011 - 21:25 #13
Please
Avatar billede lanthernen Nybegynder
22. juni 2011 - 20:30 #14
Hej - jeg kunne rigtigt godt tænke mig at få løst denne og delt point ud - nogen der kan hjælpe?

Tak.
Avatar billede lanthernen Nybegynder
24. juni 2011 - 10:24 #15
er jeg blacklistet hos jer?
Avatar billede lanthernen Nybegynder
26. september 2012 - 21:39 #16
lukker