Avatar billede stjuma Nybegynder
20. marts 2011 - 11:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der sket med mine eksterne harddiske?

Hej.
Jeg har fået et mega problem!
For nylig satte jeg en SATA Harddisk i min gamle IDE maskine. Jeg måtte sætte et SATA Controler kort i. Det var dog ikke nok. Jeg måtte have min gamle IDE Harddisk i som Master, før det lykkedes. Nu sidder der en IDE Harddisk og en SATA Harddisk i maskine. Det kører godt. Jeg har 6 eksterne harddiske, som kører via USB2. 2 af disse diske er SATA, de kører begge fint. De fire andre er IDE diske. Af disse er der kun én, der vil køre! 2 af de andre vil den have at jeg formaterer, men det er jeg ikke interesseret i, da de indeholder materiale, jeg skal gemme. Den sidste er der slet ingen reaktion!
Det lyder for usandsynligt, at 3 Harddiske skulle gå ned samtidig!
Jeg kører Windows 7 Ultimate.
Hvad gør jeg?
stjuma.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2011 - 12:07 #1
Hej stjuma.
Bruger du sikker fjenelse af hardware når du afmonterer diskene?
Står de som ikke allokeret i diskhåndteringen når de monteres?
Man kan rydde op i de forkert afmonterede usb enheder med dette program:http://download.cnet.com/USBDeview/3000-2094_4-10614190.html
Har diskene fået filpartition ødelagt kan man forsøge rep af disse med dette: http://www.partition-tool.com/personal.htm
Må indrømme jeg kun kender det ved omtale her.
Avatar billede stjuma Nybegynder
20. marts 2011 - 21:11 #2
Hej 220661.

Jeg afmonterer aldrig hardware før maskinen er slukket.
De står ikke i i diskhåndtering, når de monteres.
Jeg prøver dine forslag, når jeg får øjne i morgen tidlig.
Foreløbig Tak.
stjuma.
Avatar billede stjuma Nybegynder
21. marts 2011 - 11:56 #3
Hej igen.
Jeg har prøvet begge dine forslag. I USBDeview kan jeg se, de manglende diske. For alle står der:
Safe to Unplug.
Connected: No.
Hvordan får jeg dem connected?
I Partition Tool kan jeg ikke se de manglense diske.
mvh
stjuma.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2011 - 15:49 #4
Nej men når du afmonterer når den er slukket, så står den som monteret inde i oplysningerne. Rigtig måde at fjerne diskene på er at bruge sikker fjernelse af hardware.
Der sker ikke noget ved at du fjerner dem inde i usbdewiew.
Når du monterer dem igen "opdager" windows dem og installerer den driver som skal bruges.
Hvis du ikke kan se dem i diskhåndteringen, så registrerer windows ikke disken.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2011 - 08:09 #5
Har du fundet en løsning?
Avatar billede stjuma Nybegynder
04. april 2011 - 08:43 #6
Ja jeg har en efter en puttet harddiskene ind i maskinen. Nu har jeg bjærget indholdet af de 2. Den sidste, som godt kunne være årsagen til hele balladen er helt væk.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2011 - 08:47 #7
Okay fint.