Avatar billede HJRY Novice
19. marts 2011 - 20:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Autofill vandret

Hej

Hvem vil hjælpe mig med en kode, som autofylder ud til højre f.eks. fra B1 ligeså mange celler, som et tal skrevet i A1 ?

Her er en kode som autofylder lodret i en kolonne B, det jeg har brug for er vandret i række 1 startende i B1:

Range("B1").Select
    Selection.AutoFill Destination:=Range("B1:B" & Range("A1").Value), Type:=xlFillDefault

Er der en af jer eksperter der kan lave denne kode om ?
Avatar billede Ialocin Novice
19. marts 2011 - 21:34 #1
Hej HJRY

Jeg bruger denne kode ... hvordan passer den dig ?:

Dim v As Integer    'variabel til værdien fra celle A1
Dim y As Integer    'variabel til det aktive rækkenummer
Dim x As Integer    'variabel til det aktive kolonnenummer
Dim sBogstav As String  'variabel til det aktive kolonne bogstav
Dim sCell As String    'variabel til det samlede cellekoordinat

    v = Me.Range("A1").Value

    Me.Range("B1").Offset(, v).Activate

'tildel y og x, række og kolonne nummer på den aktive celle
y = ActiveCell.Row
x = ActiveCell.Column

'lav kolonne nummeret om til et bogstav
sBogstav = Replace(ActiveSheet.Cells(y, x).Address(False, False), y, "")

'samlede cellekoordinat på den aktive celle
sCell = sBogstav & y

Range("B1").Select
    Selection.AutoFill Destination:=Range("B1:" & sCell), Type:=xlFillDefault

--------------------------

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede kabbak Professor
19. marts 2011 - 23:20 #2
kan vel koges ned til

Public Sub indsaet()
  Range("B1").AutoFill Destination:=Range("B1:" & ActiveSheet.Range("B1").Offset(, ActiveSheet.Range("A1").Value).Address), Type:=xlFillDefault
End Sub
Avatar billede HJRY Novice
20. marts 2011 - 11:27 #3
Hej

Jeg kan ikke helt finde ud af at bruge dit svar Nikolaj, det virker muligvis, jeg har testet din kode Kabbak og den virker, som det jeg har efterlyst.

Jeg har dog et problem med at autofylde, da jeg havde regnet med at copy/paste values ind i B1, dette virker ikke jeg får ikke den nummerserie jeg forventede, men kopier af cellens indhold.

Men hvis jeg skriver direkte i B1, så fungerer det.

Derfor går pointene til Kabbak, så hvis du vil sende mig et svar så kvitterer jeg.

Tak for hjælpen.
Avatar billede kabbak Professor
20. marts 2011 - 12:03 #4
et svar ;-))
Avatar billede excelent Ekspert
20. marts 2011 - 12:21 #5
I stedet for xlFillDefault kan du evt anvende xlFillSeries

Sub tst()
[B1].AutoFill [B1].Resize(1, [A1]), xlFillSeries
End Sub
Avatar billede HJRY Novice
20. marts 2011 - 22:24 #6
Hej excelent

Det er lige før du har givet mig den rette løsning,jeg har i custom list under tools options lavet min egen nr rækkefølge 1,2,...51,52. Meningen er at hvis jeg starter i uge 40 og skal bruge uger der runder årsskiftet, skal rækkefølgen selv skifte således 51,52,1,2 osv.

Hvordan får jeg den til at fylde med min customlist ?

Kan lige sige at det virker med fyldehåndtaget.

Jeg opretter gerne et spørgsmål til pointgivning
Avatar billede excelent Ekspert
20. marts 2011 - 23:53 #7
Det kræver vist at du laver din liste som fx. u1 u2 u3.. u52
eller
Uge.1 Uge.2.....Uge52
og så iøvrigt anvender xlFillDefault
Avatar billede HJRY Novice
22. marts 2011 - 22:21 #8
Hej excelent
Det var lige hvad jeg kunne bruge
Jeg opretter et spørgsmål med point til dig
Tak for hjælpen