Avatar billede renelp Nybegynder
17. marts 2011 - 22:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Manglende lyd på DVD

Jeg har lavet en film i PP CS4 og overført den til Encore over Dynamic Link og derefter brændt til DVD og det hele går fint uden fejlmeddelser - men der er bare det lille problem at DVDén er med hele filmen men uden den tilhørende lyd. Optagelsen fylder 1min 53min. Er der nogen der er stødt ind i et lignende problem?
Avatar billede BimmmmeR Juniormester
17. marts 2011 - 22:17 #1
Du skal trække et lydkabet fra dit dvd-drev og så ned til dit lydkort eller på bundkortet. Plejer at være et kabel med 4 pins. typisk gråt eller sort, med fire små lednings forbindelser, i rød, hvid og 2 sorte forbindelser.
Avatar billede renelp Nybegynder
17. marts 2011 - 22:31 #2
Jo - men jeg har lige lavet en DVD før denne hvor der var lyd på
Avatar billede renelp Nybegynder
20. marts 2011 - 16:04 #3
Jeg fandt ud af at problemet skyldes at projektet fylder 100Gb og det betyder at det er en voldsom stor sidefil der arbejdes på c-drevet med, og at der samtidig heller ikke var nok plads på c-drevet, gjorde at lyddelen blev undladt under brændingen, efter at der var skaffet plads så var problemet løst.

Lukker