Avatar billede mboi12 Nybegynder
17. marts 2011 - 21:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lyd driver

Hej. Jeg har lige skiftet mit grafikkort fra et radeon 1600x til Geforce N220GT... af en aller anden grund virker mine lyddrivere ikke efter jeg har skiftet... det der lille lyd ikon ned i højre hjørne er der heller ikke længere.. jeg har prøvet at installere nogen nvidia lyddrivere men det virker heller ikk. Aner ikke hvad der er galt.

Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2011 - 21:46 #1
Har du gule anmærkninger i enhedshåndteringen under lyd?
Avatar billede mboi12 Nybegynder
17. marts 2011 - 21:52 #2
Nej der er ikk noget
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2011 - 21:56 #3
Kan du komme ind i lyd fra kontrolpanelet for at se om lyd er slået fra her. Her kan man også normalt indstille så der kommer lydikon på proceslinien og indstillingerne til dette. Får du det frem igen så prøv at se om lyd er sat til "slå alt fra".
Avatar billede mboi12 Nybegynder
17. marts 2011 - 22:01 #4
Jeg kan ikke rigtig gøre noget der fra.. jeg prøvede iøvrigt at gå ind på lydstyrke fra start menuen og der sagde den at der ikke er nogen mixerenhed...
Avatar billede mboi12 Nybegynder
18. marts 2011 - 02:39 #5
Jeg har lige prøvet at formatere mit system for at se om det hjalp... det gjorde det så ikke, men nu står der gult spørgsmålstegn under Andre enheder i enheds håndtering... åbner jeg den står der audio device on high definition audio bus 4 gange med et stort gult spørgsmåls tegn... jeg overvejer om jeg skal søge manuelt efter en driver til audio device on high definition audio bus?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2011 - 13:16 #6
Du kunne prøve at installere denne her:
http://www.driverupdate.net/
Ellers skal du hjem på bundkortets hjemmeside for at downloade drivere.
Avatar billede mboi12 Nybegynder
18. marts 2011 - 15:20 #7
Den virkede ikke... hvordan ser jeg hvilket bundkort jeg har?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2011 - 18:45 #8
2 måder.
Den ene er hvor du fysisk aflæser på bundkortet.
Den anden er hvor du installerer et program der kan gøre det.
Speccy og SIW er mulighederne
Avatar billede mboi12 Nybegynder
20. marts 2011 - 11:57 #9
Jeg har fundet ud af hvad det var... det fordi den registrerede det nye grafikkort som lydkort... så jeg indstillede den til at registrere onboard lydkortet.. og nu virker det igen :)

Men du skal have tak for hjælpen alligevel.. bar skriv svar
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2011 - 12:01 #10
okay svar kommer her.