Avatar billede runern Nybegynder
17. marts 2011 - 15:28 Der er 3 kommentarer

Fuldmagt til sælger af bil

Da jeg er ved at flytte til udlandet, har jeg aftalt med en ven at han skal stå for salg af min bil og sørge for at den bliver omregistreret. Hvordan laver jeg bedst en fuldmagt til min ven?
Avatar billede N_K Nybegynder
18. marts 2011 - 00:17 #1
Er ikke helt sikker på om det er formuleringen af en fuldmagt du mener eller om du juridisk må gøre det.
Mht til formuleringen ved jeg ikke om du kan bruge følgende til noget. Juridisk må jeg melde pas. Måske du skal høre motorkontoret ad, for at være helt sikker?

Jeg, undertegnede [dit navn + cpr nr] giver hermed [vens navn + cpr. nr] fuldmagt til, at står for salget af [bilens info], i mit navn.
Mit fravære skyldes ophold i udland grundet [årsag til du er væk].

Bilen er købt af undertegnede [dato] [sted] (henvis til en slutseddel/købs kontrak)
[dato &underskrift]  dig
[dato &underskrift] din ven
Avatar billede runern Nybegynder
18. marts 2011 - 00:21 #2
Det var lige præcis det jeg fandt frem til. Mange tak, ellers. :)
Avatar billede N_K Nybegynder
18. marts 2011 - 00:30 #3
kig evt. her også: http://www.fdm.dk/slutseddel
det må så være din ven der skal udfylde, og underskrive den slutseddel, hvis man kan bruge sådanne fuldmagter.