Avatar billede simalabim Nybegynder
17. marts 2011 - 10:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Acer Travelmate 4220 fryser

Ældre Acer bærbar gør mærkelige ting.
Musepladen reagerer ikke, pludselig ingen kontakt med tastaturet.
Jeg lavede en "alt+F10" Acer Recovery på dens OEM WinXP.

Så virkede alting, men ikke ret længe. Jeg lavede netværk og installerede Avast. Efter nogle genstarter var alle problemer tilbage, hvad gør man? Er det drivere eller er den bare til skrot?

Kan jeg slippe for alle de irreterende Acer programmer der installerer sig selv?
Jeg har en original XP fra en tidligere stationær computer, men den kan vel ikke installeres på en bærbar med OEM XP ?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2011 - 11:16 #1
prøv at opdaterte alle drivere med denne her

slimdrivers

http://www.driverupdate.net/

den er gratis

den beder om at slå update fra og det gør den midlertidigt
den beder om at lave et backup

m.v.h
Avatar billede simalabim Nybegynder
18. marts 2011 - 14:26 #2
Har nu kørt slimdrivers og havde den til at køre nogenlunde, et stykke tid, dog uden mousepad.
Men nu er tastaturet pludselig væk igen, musepladen virker ikke.
Maskinen er uendelig langsom igen.
Jeg prøvede nogle test fra ultimate boot cd og den klarer sig fint både i ram og cpu test.
Men den er syg.

Kan man installere en ny Bios (ikke Acer´s) og så selv installere sin egen WinXP?
Eller der kun den indbyggede recovery mulighed (Alt+F10) ?
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2011 - 15:22 #3
du kan sagtens opdatere din bios fra producenten af dit bundkort

den styrer hardwaren.

du kan ikke bruge andre bios end den fra producenten

hvis du skal køre uden recovery skal du have en win xp eller vista eller win 7 cd med licens

inden du gør det skal du sikre dig at der er lavet drivere til det styresytem du vælger ellers er det en død sejler

da den er ældre skal du nok satse på win xp

du skal ud i at fjerne partitionen på drevet og oprette et nyt for at fjerne recovery på maskinen men det kan sgatens lade sig gøre
af og til skal man brue anden software for at fjerne partition fra en gammel harddisk
Avatar billede simalabim Nybegynder
18. marts 2011 - 16:15 #4
Tak for hjælpen, jeg kæmper videre
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2011 - 16:47 #5
ok