Avatar billede Karsn Nybegynder
17. marts 2011 - 04:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hardwaren i min kommende Mac

Jeg er ret sikker på, at jeg skal have mig en mac. Hvor kunne det da være lækkert med en Macbook Pro der har højeste specs på alle punkter :P  Men jeg vil ikke betale for ydeevne som jeg alligevel ikke får brug for. Jeg har konfigureret en Macbook Pro, som jeg tror er kraftig nok til det jeg skal bruge den til. TROR.
Jeg skal bruge den til notater, selvfølgelig. Af mere krævende opgaver skal jeg bruge den til arbejde med grafik og foto i Photoshop og Illustrator, amatør videoredigering i hd, afspilning af hd-film.

Her er den Mac jeg har konfigureret til mine behov:
Processor: 2.0GHz quad-core i7
Memory: 4GB 1333MHz DDR3 SDRAM
Grapichs: AMD Radeon HD 6490M with 256MB GDDR5
Hard drive: 500GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm
Display: MacBook Pro 15-inch Hi-Res Antiglare Widescreen Display
Pris: 15,724.00

Hvor længe tror i min Mac her vil kunne klare de opgaver?
Jeg vil gerne have 3-4 år.

Jeg ved ikke om der ville være bedre alternativer til mig end en Mac, men hvis du tror det, så sig da til.
Avatar billede Karsn Nybegynder
17. marts 2011 - 04:59 #1
Jeg ville også have spurgt, om I tror Mac'en vil kunne magte det jeg skal bruge den til. Og i hvor lang en periode vil jeg kunne bruge den til mine aktiviteter?
Avatar billede egonspock Seniormester
17. marts 2011 - 11:43 #2
Der skal mere RAM i, men ellers vil det være en fin maskine til formålet. Minimum 8GB, men du skal undersøge om det er billigere at købe bagefter end at bestille det når du køber det.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
18. marts 2011 - 09:06 #3
enig, 4gb er for lidt.
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
03. april 2011 - 10:56 #4
hej Karsn

det er som regel billiger at købe tingene bagefter end det er at købe det installeret fra starten :)

Mvh Mathias
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
03. april 2011 - 21:01 #5
hej

jeg så du skulle have antiglare og så skulle du bare vide at der kommer en mærkelig ramme på skærmen som efter min mening ikke er særlig pæn men det er jo smag og behag :)