Avatar billede Junkuhn Nybegynder
16. marts 2011 - 23:04 Der er 4 kommentarer

Variabler i string - jQuery

Hej,

Jeg har et jQuery script som skal redirecte brugeren videre når det er kørt. Når brugeren er kommet vidre skal der udføres et PHP script.

Ligenu er jeg kommet frem til dette:

'onAllComplete' : function() {
              var gallery = $("input[name='gallery']").val();
              location = 'administration.php?uploads=' + gallery;
            }

Jeg har et hidden input felt som har value efter hvad brugeren har klikket på. før jQuery scriptet køres. Dette har betydning for hvad der skal ske når jQuery scriptet er kørt.

Mit problem er at location delen ikke får value fra input feltet. URL'en stopper ved "uploads=" når der redirectes.

På forhånd tak

/Frederik Junkuhn
Avatar billede danco Nybegynder
17. marts 2011 - 10:27 #1
jeg er ikke sikker på hvad du forsøger at lave i denne linje:

var gallery = $("input[name='gallery']").val();

Men jeg synes du skal prøve at ændre den til

var gallery = $("navn_på_dit_input_felt").val();

Jeg har aldrig set at man kan bruge arrays i jQuery på den måde du forsøger her.
Avatar billede Junkuhn Nybegynder
17. marts 2011 - 11:06 #2
Ja det var sent igår aftes så jeg har nok formuleret mig lidt dumt.

Det jeg efterlyser er hvordan jeg bruger en variabel i mit jQuery script.

Den variable kommer fra et $_GET request (PHP) fra en side hvor brugeren har træffet et valg. Ud fra hvilket valg brugeren har truffet på foregående side, skal jQuery scriptet køres, og derefter skal der afvikles et PHP script alt efter hvad brugeren valgte.

Når jQuery scriptet er færdigt køres denne linie:
location = 'administration.php?uploads=' + gallery; (gallery er min variabel)

Den skal bruges når PHP scriptet er kørt, så det ved hvad der skal ske derefter (?uploads=...)

For at få variablen fra $_GET requestet med over i jQuery scriptet har jeg lavet et hidden input felt som huset resultatet fra $_GET requestet.

Det er den jeg bruger til at sætte variablen i, i denne linie:
var gallery = $("input[name='gallery']").val();

Alt virker fint, bortset fra at når PHP scriptet bliver kørt sættes der ikke noget ind efter "?oploads=".

Kan jQuery læse et $_GET request? fordi hvis det kan det, så slipper jeg for at sætte variabler og lave hidden input fields.. :)

Håber det har givet lidt afklaring på mit problem. :)
Avatar billede webroot Nybegynder
17. marts 2011 - 15:11 #3
det ser du til at du har glemt $ efter dit atributte navn :
din kode burde se sådan her ud : $('input[name$="gallery"]').val()
Avatar billede Junkuhn Nybegynder
17. marts 2011 - 19:27 #4
Ahh....

Det var det der gjorde det, tak!

Smid et svar så lukker jeg spørgsmålet.. :)