Avatar billede peras181 Nybegynder
15. marts 2011 - 21:56 Der er 6 kommentarer

PC vil ikke godkende HDD password?

Godaften folkens...!

Jeg er støt på et lille problem med min "nye" IBM thinkpad laptop. Det var en min far ville smide ud fordi den ikke ville starte op mere, og der lød konstante banke-lyde inde fra den. Jeg lokaliserede så lyden til at komme fra harddisken, og lyden forsvandt også da jeg pillede den ud.
Så fandt jeg ud af at man kunne sætte en HDD fra min gamle udkørte Acer over i IBM'en uden problemer. Men så alligevel ikke...
På den "nye" HDD er der en kode på som jeg lavede for længe siden på den anden PC, men når jeg prøver at taste den kode her på den nye så vil den ikke acceptere den. Og ja, jeg er 500% sikker på at jeg taster korrekt, da jeg har haft den kode i mange år efterhånden. Og jeg har også prøvet at smide 2 forskellige eksterne keybords til pc'en, så jeg kan udelukke at det er knapperne der driller eller er byttet rundt.

Er der nogen der kan svare på hvordan dette kan ske, og endnu bedre; kan jeg gøre noget ved det?

Alt hjælp modtages med kyshånd, for på dette punkt er jeg selv ligeså blank som deltagerne fra Paradise hotel er generelt...

MVH
Peter
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
15. marts 2011 - 22:04 #1
Har den nye og gamle pc samme bios?

"" Alt hjælp modtages med kyshånd, for på dette punkt er jeg selv ligeså blank som deltagerne fra Paradise hotel er generelt...
"" Genialt :D
Avatar billede peras181 Nybegynder
15. marts 2011 - 22:19 #2
Hmm.. Det var et godt spørgsmål, men det tror jeg ikke nej... Selve bios-menuerne er i hvert fald ikke ens på nogen måde... Men da Aceren (den gamle) ikke kan tændes mere, så kan man vel ikke se hvilken bios der er på den vel? Eller plejer det at være skrevet på dem nogen steder?
16. marts 2011 - 07:01 #3
PS:
...Aceren (den gamle) ikke kan tændes mere... - Ta' det store batteri + lader helt UD i >5 min.
Montér igen og prøv så ...
Avatar billede peras181 Nybegynder
16. marts 2011 - 11:11 #5
#3

Nej, det er ikke det der er galt... Den computer er helt død...

#4

Det hjælper ikke.... Desuden kan man høre på den at den er helt gal, den siger voldsomme klik-lyde når den kører... Og så rasler den hvis man ryster den... Så den er kaput...
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2011 - 15:20 #6
sådan kan det gå af og til

men det var da et forsøg værd nå den alligevel er gået