Avatar billede freesoft Praktikant
15. marts 2011 - 09:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløs virker efter reset

Hej Eksperter

Periodisk har jeg 1-2 bærbare med Windows Vista der har problemer med at komme på trådløs netværk.

Når problemet opstår (og det kan være en gang om dagen eller kun engang om ugen) er man fint forbundet, men Vista siger kun lokal.
Og det kan så løses ved at resette netkortet. Heller ikke genstart er nok.
Andre har ikke samme problemer på samme net.

Kan det være noget med det winsock, som windows nok resetter? Eller nok driveren?

/Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2011 - 20:21 #1
Har du andre trådløse net som du kan se?
Kan tænkes du skulle skifte den kanal i kører på, da de forskellige netværk forstyrrer hinanden.
Avatar billede freesoft Praktikant
16. marts 2011 - 08:10 #2
Ja der er andre, men kanalen er indstilet så den ikke overlapper med de andre netværk. Altså med mindre hvor den bliver brugt, kan se flere netværk (jeg har den ikke her pt).
Avatar billede freesoft Praktikant
18. marts 2011 - 09:51 #3
Lidt nyt: Det hjælper ikke altid at resette.
Men genstart af AP'et så kommer denne ene computer på som har problemet?
Det lyder altså for mærkeligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2011 - 13:27 #4
Jeg har også nogle gange problemer her hjemme med mit netværk, og så deaktiverer jeg netkortet og aktiverer det igen for at få hul igennem.
Avatar billede freesoft Praktikant
18. marts 2011 - 13:42 #5
Hvilket netkort og hvilke indstillinger køre du med?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2011 - 18:43 #6
Realteck netkort hvor det hele hentes automatisk (ip og dns)
Avatar billede freesoft Praktikant
18. marts 2011 - 19:33 #7
Tænkte mere på hvilken standard og sikkerheds indstillinger på netværket.
Avatar billede freesoft Praktikant
26. marts 2011 - 09:49 #8
Lader til driver update har virket.
Avatar billede freesoft Praktikant
14. april 2011 - 08:14 #9
Jeg er ikke 100% klar over om driver er blevet opdateret. Men problemet er med 2 ens maskiner, så det er nok et HP (netkort) eller Vista problem.

Lukker i hvert fald nu.