Avatar billede jdjensen Juniormester
14. marts 2011 - 11:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Time Capsule internetdeling med PS3

Hej,

Jeg har store problemer med at få min PS3 til at forbinde til internettet via min Apple Time Capsule.

Når jeg kører internet setup igennem på min PS3 og kommer til Test-forløbet forsøger PS3 at få tildelt en IP-adresse fra Time Capsule men uden held. Den får simpelhen en time-out.

Er der nogen der har erfaringer med at dele internetforbindelse fra Time Capsule til PS3?

Tak på forhånd.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
15. marts 2011 - 07:22 #1
Hvis jeg forstår dig ret så prøver du bare at få din ps3 til at koble på dit trådløse netværk?
El. når du siger internetdeling mener du så noget andet?
Avatar billede jdjensen Juniormester
15. marts 2011 - 12:32 #2
Jep det er helt korrekt. :-) Vil gerne have min PS3 til at koble sig på mit Time Capsule WIFI.
Avatar billede jdjensen Juniormester
15. marts 2011 - 18:12 #3
Er der evt. noget jeg skal have åbnet op for på min router fra telenor eller på time capsule for at det virker?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
15. marts 2011 - 21:36 #4
Nej, hvis det du vil bare er at koble på det trådløse, så skulle det gerne være nemt nok.
Men du siger den ikke kobler på, den forsøger men det bliver ved forsøget.
Først vil jeg spørge er der andre klienter der kobler op på det trådløse?
Hvis ps3'en er den eneste, så kan det måske være et problem med kanalen det trådløse bliver sendt på.
Avatar billede jdjensen Juniormester
16. marts 2011 - 10:39 #5
Jep, der er 2 andre bærbare og 2 mobiltelefoner der er koblet på det trådløse wifi. Ingen problemer der.

Mit netværk er krypteret med WPA Personal eller WPA/WPA2 Personal som det hedder i Time Capsule. Før min Time Capsule havde jeg en anden router hvor PS3 også havde problemer med at forbinde hvis det var en WPA/WPA2 kryptering. Brugte jeg derimod en alm. WEP-kryptering var der pludselig igen problemer. Men jeg har ikke lyst til at have en svag WEP-krypetering på mit netværk som kan knækkes på 5 min.

Jeg har forsøgt at finde svaret på en opsætning ved at kigge i manualerne men det er ikke helt til at hitte ud af:

Time Capsule
http://manuals.info.apple.com/en/TimeCapsule_SetupGuide.pdf

PS3
http://manuals.playstation.net/document/dk/ps3/3_30/settings/connecttest.html

(Kan evt. komme med mere info om min opsætning iaften når jeg er hjemme)
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
16. marts 2011 - 12:02 #6
ps3'en understøtter fint wpa & wpa2, så ikke der problemet er.
Prøv at sætte routeren op til at køre AES el TKIP og ikke en mikset AES/TKIP, da det måske er der problemet ligger.

Jeg tror ikke din største bekymring er om koden kan knækkes, der er da ingen mennesker der gider køre ud og parkere ved dig for at sutte af din internetforbindelse, hvis de er dygtige nok til at knække wep/wpa krypteringen, så er chancen for at de går lige præcis efter dig og din adsl linje usandsynlig lille.

Der er vist et problem med ps3 ikke spiller sammen med mikset AES/TKIP, så giv lige det et forsøg.
Avatar billede jdjensen Juniormester
29. marts 2011 - 20:02 #7
Beklager det sene svar - var lige på ferie.
Jeg kan ikke rigtig se hvor jeg skifter imellem AES og TKIP via Airport værktøjet?

Trådløs sikkerhed er iøvrigt sat til "WPA2 Personal".
Avatar billede jdjensen Juniormester
29. marts 2011 - 21:14 #8
Nå problemet er nu løst. :) Jeg ændrede bare password til mit trådløse net til kun at indeholde tal. Før brugte jeg både bogstaver og tal. Jeg forstår ikke helt hvorfor men nu virker det altså.
Du kan bare oprette svar så sender jeg points. :)
Avatar billede jdjensen Juniormester
10. april 2011 - 12:38 #9
Lukker.