Avatar billede leho Nybegynder
14. marts 2011 - 10:09 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Bat relation fjernet..

Jeg er kommet til at vælge, at relationen til min bat filer skulle være Notepad.
Nu sker der så bare det, at når jeg dobbeltklikker på en batfil, så åbnes den for redigering.
Hvordan får jeg det sat tilbage sådan at når jeg dobbeltklikker, så eksekveres den?
Har ledt overalt, og kan ikke finde løsningen.
Mit styresystem er Win7 pro.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. marts 2011 - 10:14 #1
Det nemmeste er at systemgendanne til før problemet.
Avatar billede leho Nybegynder
14. marts 2011 - 10:24 #2
Ja, men lige præcis denne ville jeg gerne være fri for, da dette også sætter flere andre ting tilbage. :)
Er det ikke en eller anden kommando jeg skal henvise til eks. i wywtem32?
Avatar billede leho Nybegynder
14. marts 2011 - 10:34 #3
Skulle selvfølgelig stå "system32" :)
Avatar billede f-arn Guru
14. marts 2011 - 10:48 #4
Hvis du ikke vil systemgendanne er det nemmeste vel at rette det i din Registry/Registreringsdatabase
Avatar billede f-arn Guru
14. marts 2011 - 11:08 #5
Start notesblok og kopier nedenstående ind.

ECHO OFF
regedit /e kig1.txt "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\batfile\shell\open\command"
regedit /e kig2.txt "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\exefile\shell\open\command"
Type kig*.txt >log.txt
start log.txt
del kig1.txt kig2.txt
del %0

Gem den som kig.bat Når du gemmer den skal du sikre dig at der under "Filer" står "Alle Filer"
Den laver log.txt. Kopier den herind i dit næste indlæg.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. marts 2011 - 11:31 #6
f-arn send mig lige en besked. Ved ikke hvorfor, men kan ikke sende til dig...
Avatar billede leho Nybegynder
14. marts 2011 - 12:20 #7
Den logfil den laver er tom, så det siger jo ikke så meget :)
Den kommer med fø'lgende i commandprompten.

C:\Users\n1hleho>kig.bat

C:\Users\n1hleho>ECHO OFF
Den angivne fil blev ikke fund
C:\Users\n1hleho\kig1.txt blev
Batchfilen kan ikke findes.
Avatar billede f-arn Guru
14. marts 2011 - 12:34 #8
Prøv at højreklikke på den -> kør som Adminnistrator.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. marts 2011 - 12:40 #9
Nå så poster jeg her...
Kan ikke selv se hvilket program der kaldes når man kører en bat fil, så prøvede selv det trick, og her er min:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\batfile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\exefile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"
"IsolatedCommand"="\"%1\" %*"
Avatar billede f-arn Guru
14. marts 2011 - 12:52 #10
@john_stigers

Det skal der stå.
Avatar billede leho Nybegynder
17. marts 2011 - 12:48 #11
Fandt svaret på følgende side:

http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-associations-restore.html

Flet den regfil der omhandler .bat så virker det igen.
Kan se at det er en hel del der skal rettes.
Avatar billede f-arn Guru
18. marts 2011 - 07:57 #12
Faktisk er det kun dette der er nødvendigt.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\batfile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"

Gem det som batfix.reg og importer/flet det.
Avatar billede leho Nybegynder
03. maj 2011 - 11:03 #13
Lukker den her.. TAK FOR HJÆKLPEN TIL ALLE :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2011 - 20:34 #14
Godt du glemte noget, for du skal da godt nok ikke svare selv...
Avatar billede leho Nybegynder
03. maj 2011 - 22:11 #15
Skulle bare lukke tråden.
Avatar billede leho Nybegynder
04. maj 2011 - 08:24 #16
Sorry men kunne ikke helt huske hvordan det var man lukkede et spørgsmåtl.
Der er ikke kommet nogle svar, så kan ikke acceptere andre end mit eget svar.