Avatar billede fmll Nybegynder
13. marts 2011 - 20:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Alle programmer åbner i samme filtype

Hej. Jeg har fået det problem at alle filer forsøger at åbne i samme filtype. Det startede med at mediaplayer ikonet viste sig ud for alle programmer og når jeg vil åbne et hvilkensomhelst program åbner mediaplayer. Har prøvet at højreklikke og "åben med" og valgt internet explorer til at åbne med og nu åbner alle programmer i internet explorer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2011 - 20:37 #1
Windows systemgendannelse til før problemet opstod!
13. marts 2011 - 20:38 #2
#1 i 'fejlsikker tilstand' ...

Du/I skal altid skrive hvilket Styresystem!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede fmll Nybegynder
13. marts 2011 - 20:51 #3
Jeg bruger Vista. Da jeg valgta "åben med" explorer skiftede alle ikoner til ikonet for IE
Avatar billede fmll Nybegynder
13. marts 2011 - 20:53 #4
Har prøvet systemgendannelse, men sel det forsøger at åbne i et andet program
13. marts 2011 - 20:59 #5
... har du gennemfør - eller forsøgt - i nævnte 'fejlsikker tilstand' ?
Avatar billede pstidsen Novice
13. marts 2011 - 21:15 #6
Det burde kunne løses uden systemgendannelse. I windows 7 brude nedenstående at løse problemet. Prøv at finde noget lignende i windows vista:

Kontrolpanel-->Programmer-->Standardprogrammer-->Angiv tilknytninger
og/eller
Kontrolpanel-->Programmer-->Standardprogrammer-->Angiv standardprogrammer

Hvis du ikke kan bruge ovenstående til noget så prøv:
http://www.google.dk/search?client=opera&rls=da&q=angiv+tilknytninger+windows+vista&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest
http://www.google.dk/search?client=opera&rls=da&q=angiv+standardprogrammer+windows+vista&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest
Avatar billede fmll Nybegynder
13. marts 2011 - 22:43 #7
Hej karise_larry.
Det hjalp at systemgendanne i fejlsikret tilstand. Tak for kommentar, vil du sende et svar så du får dine 30 points. fmll
14. marts 2011 - 07:01 #8
Ping...