Avatar billede snaden Nybegynder
13. marts 2011 - 12:45 Der er 3 kommentarer

Fjernsyn kan afspille bluray men ikke dvd via HDMI på Phillips bluray afspiller

Hej eksperter. Jeg har et problem med afspilning af dvd på min nyindkøbte bluray-afspiller.

Blurayafspilleren er en Phillips model BDP3100 og fjernsynet er et Samsung model LE40A676A1W.

Jeg har afspillet bluray uden problemer via HDMI, men når jeg forsøger med en dvd, går fjernsynet i "søge-mode" og ender med at skrive, intet signal når man vælger den aktuelle HDMI-indgang. Afspilleren kan sagtens læse filmen kan jeg se på displayet, så det er ikke der problemet ligger, men i fjernsynets modtagelse af signalet. Jeg har ikke ændret på ledninger ift når jeg afspiller bluray, og derfor undrer det mig, at jeg pludselig ikke kan få signal når jeg stikker en dvd i afspilleren.

Jeg har prøvet at skifte HDMI kablet ud med traditionelle s-video kabler, og så kan den godt afspille dvd. Men så får jeg jo ikke glæden af opskalering til 1080 på mine dvd film, hvilket ellers var hensigten.

Er der nogen der kan hjælpe med at løse problemet?
Avatar billede NukeDK Nybegynder
13. marts 2011 - 12:56 #1
Prøv at se om der ikke skulle være en ny firmware til din BD afspiller.

Har du prøvet at google : Philips BDP3100 cant play DVD, måske finder du svar i den store verden ;0)
Avatar billede snaden Nybegynder
13. marts 2011 - 14:27 #2
Hej Nuke

Har forsøgt med en række google-søgninger. Desværre uden held. Jeg tror som nævnt heller ikke bluray-afspilleren er problemet, for den kan jo godt afspille dvd - det bliver bare ikke vist på tv.
Avatar billede NukeDK Nybegynder
13. marts 2011 - 14:35 #3
Jeg tror måske du har bedte held med at oprette dit indlæg inde på flatpanel mener jeg siden hedder, der er mere deres område. Det er bare et forslag.

Mvh.
Nuke