Avatar billede Flexbb Nybegynder
13. marts 2011 - 11:49 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse af mistede filer efter en formatering?? :O

Hej alle sammen. :)

Jeg har ekstremt meget brug for jeres erfaring og viden, fordi jeg har mistet mine værdifulde OneNote skolenoter, som jeg har brugt meget tid på at skrive.

Jeg formateret min computer i går aftes, og jeg havde selvfølgelig lavede en back-up af mine filer på en ekstern harddisk. Efter jeg havde overført dem til skrivebordet, slettede jeg dem fra ekstern harddisk.
Men da jeg så her i morges havde brug for mine 'OneNote noter', kunne jeg uheldigvis ikke finde dem.

Så mine spørgsmål lyder således: Hvordan kan jeg skaffe 'mine OneNote noter' tilbage.
- Kan jeg gendanne mine 'OneNote noter' fra ekstern harddisk?
- Eller kan jeg gendanne mine 'OneNote noter' fra det tidspunkt, hvor computeren ikke var formateret?

Hvis i har nogle spørgsmål, så spørg løs. Tak.

Jeg håber virkelig meget at det kan lade sig gøre, da jeg har den holdning "at intet er umuligt" ^^

Mange tak for jeres hensyn.

- Flexbb
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
13. marts 2011 - 11:53 #1
Hej, du kan altid prøve at søge efter en af de OneNoter som du har oprettet 'på din pc', men hvis du har formateret er der hvist ingen ting du kan gøre ellers :(
Avatar billede NukeDK Nybegynder
13. marts 2011 - 12:02 #2
Hvis det er kan du downloade Get data Back : http://www.runtime.org/

Har selv brugt det et pr gange...
Avatar billede Flexbb Nybegynder
13. marts 2011 - 12:06 #3
@NukeDK

Er programmet gratis? Og kan det gendanne mistede data fra det tidspunkt inden computeren blev formateret? :)

Tak.
13. marts 2011 - 12:22 #4
... havde overført dem til skrivebordet... - på den ny formaterede Windows ?
Jeg har mistanke til at du her til morgen logger ind som en anden bruger end da du gennemførte ovennævnte ?

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7,  ... ?

Ta' en komplet søgning (incl skjulte/system filer) efter de der "OneNote skolenoter" filer ...

---

Hvis du skal have den MINDSTE CHANCE skal du OMGÅENDE SLUKKE for den HD hvor dine DATA ligger (lå). Diverse "rednings" programmer skal køres på en ANDEN PC, med denne HD som DUM SLAVE ...
Avatar billede NukeDK Nybegynder
13. marts 2011 - 12:24 #5
Programmet koster penge, men de har en prøve version, og det kan gendanne alt fra da du købte din harddisk...
Avatar billede Flexbb Nybegynder
13. marts 2011 - 12:29 #6
@karise_larry

Nej nej, jeg loggede på den samme bruger i dag.
Jeg bruger Windows7 og jeg har også prøvet at søge på dem også under skjulte osv.

- Hvad mener du med den allersidste sætning, som du skriver.

På forhånd tak.

@NukeDK

Jeg vil så downloade den prøveversion. Men hvorfor koster det penge, når man kan gøre det samme i en prøveversion? :)
Avatar billede Flexbb Nybegynder
13. marts 2011 - 12:30 #7
@NukeDK

Hvilken skal jeg downloade? NTFS eller FAT?

tak. :)
Avatar billede NukeDK Nybegynder
13. marts 2011 - 12:32 #8
NTFS
Avatar billede Flexbb Nybegynder
13. marts 2011 - 12:37 #9
@NukeDK

SKAL jeg lave en backup inden jeg går i gang med at bruge programmet? :)

Og er det her en tilstrækkelig tutorial:
http://www.youtube.com/watch?v=XQBprGyy_Ko

eller har du evt. en bedre end?

På forhånd tak. :)
13. marts 2011 - 12:37 #10
Eks.:

* Du søger/skriver på nettet (der oprettes/skrives en del "Temp. Internetfiler")
* Du Downloader et "Recover" program (der oprettes/skrives en del "Temp. Internetfiler")
* Du instalerer "Recover" programmet (der oprettes/skrives en del "Windows Temp. filer")
* Du kører "Recover" programmet (der oprettes/skrives en del "Windows Temp. filer")

"Recover" programmet fortæller dig så eksempelvis følgende: "... kan ikke genskabe filerne XX XX XX da de lige er blevet overskrevet af diverse Temp Filer..." - se * * * overfor...

Kan du se pointen ?

---

Men hvis du bare har slettet dem fra den extern HD OG IKKE SKREVET ANDET PÅ DEN, så kan du måske køre "Recover" programmet på den HD ???
Avatar billede NukeDK Nybegynder
13. marts 2011 - 12:48 #11
Flexbb Du skal bare huske at vælge den rigtige HDD, og så lade den skan din HDD.

Men den Video du har fundet ser nu god nok ud ;0)
Avatar billede Flexbb Nybegynder
13. marts 2011 - 12:50 #12
Hvis jeg skal skanne det tidspunkt inden jeg formateret min computer? Hvad skal jeg så vælge NukeDK? :)
Avatar billede NukeDK Nybegynder
13. marts 2011 - 13:01 #13
I dit tilfælde kan du jo scanne begge diske, efter som du jo har haft dem på både C: og X: med X mener jeg din eksterne disk.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2011 - 13:30 #14
de dokumenter der er forsvundet var det bare den fil du overførte til din ext. harddisk - har du ikke herudover lagt en enten sysstemafbildning el. sikkerhedskopi via sikkerhedskopiering og kopieret dem over på din ext. harddisk osse???
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2011 - 13:34 #15
fordi har du en sikkerhedskopi på din harddisk så TROR jeg, at denne sikkerhedskopi omfatter dine dokumenter.
Avatar billede Flexbb Nybegynder
13. marts 2011 - 21:48 #16
@jegerdiana

Nej jeg har desværre ikke lavet en sikkerhedskopiering.
:(
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2011 - 22:04 #17
har du prøvet at søge på det navn du døbte dine papirer i søgefeltet nederst når du klikker på start-knappen. måske har de kun lagt sig et andet sted på din pc?
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2011 - 22:06 #18
hvis du har windows 7 er søge-feltet en hvid lang rubrik - hvis du har XP findes søg i selve startmenuens højre side!
Avatar billede Flexbb Nybegynder
13. marts 2011 - 22:08 #19
Ja det har jeg prøvet. Men ingen held..

Er fuld i gang med at prøve at anvende GetDataBack :)