Avatar billede nick-babzz Nybegynder
12. marts 2011 - 11:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke opstarte.

Okay jeg havde fødselsdag igår. tog ud til nogle venner låste min computer, der hjemme, da jeg kom tilbage havde min forældre slukket computeren ved brug af stikkontakten. Nu vel den så ikke starte helt op. og når jeg mener det, så starter pcen op men så stopper den(stadig lys i den) og kommer ingen vejne, skærmen er sort og skriver "no signal detected" og min tastatur lyser ikke(G19) og derfra kan jeg ikke lukke pcen ned, uden at skal sluk via stikkontakten. Den er ca 1mdr gammel custom build
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2011 - 11:40 #1
Prøv at fjerne strømmen fra den og hold start knap nede i 10 sek. Genmonter og prøv igen.
Avatar billede nick-babzz Nybegynder
12. marts 2011 - 11:51 #2
Det er det samme som før, udover den nu begynder starter op og så når den er på det højeste hastighed, dør den bare og starter forfra indtil den er som før igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2011 - 11:57 #3
Prøv at trykke F8 med det samme gentagne gange under opstarten.
Kan den så komme op i fejlsikret kan du prøve at systemgendanne til før problemet opstod.
Avatar billede nick-babzz Nybegynder
12. marts 2011 - 12:01 #4
det kunne jeg ikke, men nu virker den, jeg gjorde det med de 10 sek med strøm på og den var startet op, så hej læg et svar :D
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2011 - 12:06 #5
Kommer her. Godt du fik liv i den igen.
Avatar billede nick-babzz Nybegynder
12. marts 2011 - 12:11 #6
ja ! især fordi det skulle ske på netop den dag :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2011 - 12:45 #7
Du må lære dine forældre at en pc er følsom elektronik der ikke altid kan tåle at blive slukket på den måde.
Så er din pc tændt, må de altså lige finde sig i det til du kommer hjem.
Siger de så at den er for dyr at have kørende, så må du jo tage en inspektionsrunde i jeres hjem, og slukke alt der står på standby, da dette jo også bruger strøm ;)
Avatar billede nick-babzz Nybegynder
12. marts 2011 - 12:58 #8
lige præcis! Og når jeg slukker min pc så bliver den også slukket helt, så det kan de ikke klage over