Avatar billede NoiZeX Nybegynder
12. marts 2011 - 04:59 Der er 3 kommentarer

Hvordan slår jeg Dolby permanent fra på min computer?

Hej folks.
Jeg har et problem, hver gang jeg starter min bærbare PC og vil høre musik, lyder det HELT forkert, jeg har været inde i, Kontrolpanel->Lyd->Egenskaber for højtalere og kigge, der er 2 tjek bokse, Dolby Headphone og Natural bass.
Slår jeg begge 2 fra og trykker anvend, lyder det præcis som det skal.
Når jeg så starter min computer igen, er begge tjekbokse sat til igen.
Mit spørgsmål er så, hvordan får jeg dem til at være slået fra permanent HVER gang jeg tænder min computer?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2011 - 09:55 #1
Er din pc konfigureret til at køre 5.1 lydsystem?
På min Xp maskine kan man se dette i styring af flerkanals lyd.
Min er sat til 2.1 højttalers tilstand og har kun 2 højttalere ved skrivebord.
Avatar billede fhansen82 Mester
23. marts 2011 - 21:45 #2
Måske du har et andet program til styring af din lyd liggende, som overruler de indstillinger du laver. Prøv at søge evt. i kontrolpanel efter andre ikoner, som kunne relatere til lydopsætning. Ellers på at kigge i nederste højre hjørne efter ikoner som kunne have relation til lydopsætning.
Avatar billede fhansen82 Mester
06. august 2011 - 20:30 #3
Fik du løst problemet?