Avatar billede dannin Nybegynder
11. marts 2011 - 17:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søgescript til lokale filer

Hej alle

Jeg vil godt starte med at sige, at jeg er ret uerfaren på html/java-området, så hvis jeg kommer med nogle underlige spørgsmål, er det derfor :-)

Jeg søger et script, som kan søge efter filer på lokalt netværk.

Og man skal kunne indtaste flere variabler.

Det jeg havde tænkt mig:

Hvis jeg har en mappe med en helt masse .pdf filer i, alle med tilfældige filnavne genereret af den printer, de er dannet på. Fx. 1001.pdf og 1002.pdf.

Jeg ønsker så at kunne søge, lidt som man gør i et kundekartoktek, efter fx. kun vejnavn og by, og så finder den alle de filer, der har med det vejnavn og den by at gøre. Samtidig skal det være muligt, at søge efter en specifik fil, ved at indtaste alle søgekriterierne, som navn, efternavn, adresse osv.

Idet alle filerne har random navne, er jeg selvfølgelig klar over, at for at søgemaskinen skal kunne finde dem, skal de på en eller anden måde 'linkes' eller have en reference til de søgekriterier der er gældende. Så søgemaskinen skal nok have en form for 'posting' system, som indekserer filerne.

Og alt dette ville jeg gerne have i et html/pearl/java script, eller hvad der kunne tænkes at fungere. Det er bare her, jeg ryger lidt ud på et sidespor - jeg ved simpelthen ikke om der findes scripts e.l. til den slags?

Jeg ved godt, at MS Access kan noget i den retning, men der er, så vidt jeg ved, ikke et indekseringssystem hvor man let kan "uploade" nye pdf filer når det er nødvendigt.

Det jeg søger er derfor et script eller program, som kan det ovenstående - sætter stor pris på alle bud.

/Danni
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2011 - 19:47 #1
<ole>

Det er næppe webteknologier, du har brug for. Du vil sagtens kunne skrive noget i Java - som vel at mærke kun har fire bogstaver til fælles med JavaScript. Det er to komplet forskellige sprog.

Du skal nok spørge i andre kategorier, men du skal ikke regne med andet end hjælp til selvhjælp. Hvis du ikke selv er i gang med noget, bør du måske oprette spørgsmålet under kategorien Opgaver, hvor du kan få nogen til at lave det for dig - enten for points eller cool cash

/mvh
</bole>
Avatar billede dannin Nybegynder
15. marts 2011 - 19:06 #2
Hej olebole

Ah okay - som sagt, er jeg ret grøn på området :-)

Jeg prøver at oprette den under opgaver.

Vil du smide et svar?
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2011 - 19:17 #3
Bare læg et svar selv og accepter det. Så sparer du pointene - og jeg samler ikke længere  ;o)
Avatar billede dannin Nybegynder
15. marts 2011 - 21:24 #4
Takker :)