Avatar billede bjk87 Novice
11. marts 2011 - 15:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

XP formatering (boot)

Hejsa.

Jeg skal til at formatere min pc som kører med win xp.

Jeg går naturligvis ind og tjekker at min foretrukne boot device er fra cd-rom. Cd-rommen sidder i...

Når jeg så kommer til skærmen, hvor den skriver : "Press any key to boot from cd" Så trykker jeg naturligvis bare på enter, men den reagere ikke. Jeg har naturligvis også prøvet at taste på andre knapper en enter, men intet sker.

Please help !
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2011 - 15:47 #1
du har et usb-tastatur - sæt en gammelt ps2-tastatur i, eller ret i bios, så usb aflæses på dos-niveau (jeg husker ikke lige, hvad det hedder - noget med legacy... tror jeg)
Avatar billede KHHP Juniormester
11. marts 2011 - 15:53 #2
claes57: Jeg har lige kigget efter i mit BIOS, det kan hedde Legacy USB :)

bjk87: Det med at den ikke vil registrere USB-keyboard, oplever jeg når også når jeg har brugt et UNIX-baseret system, som Ubuntu eller en anden linux version, også selvom Legacy USB er aktiveret. Jeg lader den bare  boote ind i Windows, og så er det problem løst, så virker det næste gang du booter. Ellers gør som claes57 foreslår, brug et gammelt PS/2 tastatur til at udføre første del af installationen, der hvor du skal trykke på en tast for at starte installation fra CD.
Avatar billede Mindblast Nybegynder
11. marts 2011 - 17:25 #3
Ofte er det, hvis vedkommende har trådløs tastatur, at problemet opstår, jeg har dog hørt om få tilfælde hvor computeren ikke accepterede USB tastaturer, så jeg ville råde dig til at prøve med et PS2-tastatur :)
Avatar billede bjk87 Novice
11. marts 2011 - 17:28 #4
jeg kan ikke finde det der legacy USB inde i advanced bios.

Det eneste jeg kan se med "legacy" er under primary boot device og det hedder legacy LAN...Og har desværre ikke liiige et ps/2 tast. liggende :/
Avatar billede KHHP Juniormester
11. marts 2011 - 19:09 #5
Kan du stadig komme ind i Windows?
Hvis du kan, så prøv at boote ind i windows med dit tastatur, og når det så virker derinde, genstart computeren og prøv igen. Du kan også prøve at fjerne strømmen fra computeren, sætte det til igen, og så inden du starter, fjerne usb tastaturet fra computeren og sætte det i igen og så starte op.
Avatar billede Mindblast Nybegynder
11. marts 2011 - 22:39 #6
Har du også prøvet at boote op fra CD'en når du er logget ind på administrator kontoen? :)
Avatar billede bjk87 Novice
31. marts 2011 - 15:55 #7
Hovsa.

Glemte alt om at skrive herinde at jeg fandt frem til en løsning.

Mange tak for hjælpen !!
31. marts 2011 - 21:53 #8
... og det var så ???
Avatar billede bjk87 Novice
01. april 2011 - 10:56 #9
Fandt det der legacy usb noget, det hed bare noget andet.
Avatar billede bjk87 Novice
01. juli 2012 - 19:09 #10
Der var noget som hed noget med usb, kan ikke huske det præcist.