Avatar billede bedt Nybegynder
11. marts 2011 - 09:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nyt system AMD eller Intel?

Hej Eksperter

Jeg skal bruge et nyt system, men er i tvivl omkring hvilket jeg skal vælge.

Valget står mellem:

AMD X6 1055 - Asus bundkort med 890GX chipset - 8GB DDR3 Ram

eller

Intel CoreI5-760 - Asus bundkort med P55 chipset - 8GB DDR3 Ram

Maskinen skal hovedsaglig bruges til at spille på, men også noget VmWare, Linux, Unix og generelle programmer.

Jeg er ikke interesseret i CoreI7, da jeg mener at det bliver for dyrt i sidste ende.

Har i nogle bud på det?

På forhånd tak.
Avatar billede magic-mouse Novice
11. marts 2011 - 10:16 #1
Som jeg har forstået (ret mig gerne hvis jeg tager fejl)
Kan man sammenligne AMD og Intel med Amerikanske og Japanske biler.

Hvor den ene er Utroligt stærk og trækker det meste og den anden er utroligt hurtig. Det hele bliver det samme i sidste ende. For om du udregner et stort regnestykke eller mange små gør ikke nogen forskæl. Dette er årsagen til at AMD har givet deres processore et fiktivt processortal.

Jeg tror du skal kigge mere på de "ekstra effekter" som processorerne har idag. Personligt er jeg fan af Intel's I7 som har 4 kerner automatisk turbo boost.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. marts 2011 - 16:31 #2
Læs her.
http://www.tomshardware.co.uk/gaming-cpu-overclocking-processor-recommendation,review-32124.html

Det betyder ikke så meget idag, de større cpu'er bliver alligevel ikke udnyttet fuldt ud, det er der ikke rigtig nogen spil der kan.
Købte selv en i7 for 1½ år siden, og et sprit nyt spil som bulletstorm der lige er udkommet her for et par dage siden udnytter kun 20/22% af mine fysiske kerner.

Men det svinger, nogle spil afhænger meget af grafikkortet, andre af cpu'en.
Avatar billede bedt Nybegynder
16. marts 2011 - 21:25 #3
Tak for hjælpen.

Det blev AMD.

Smid et svar og i får point.
Avatar billede magic-mouse Novice
04. april 2011 - 09:02 #4
Svar.