Avatar billede JanusHoi Praktikant
10. marts 2011 - 17:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HP2600n : Forkert farve på udskrifter

Jeg har udskiftet toner i min HP laser-printer. Alle fire på samme tid.
En halvpebret affære i øvrigt.

Efter tonerskift er den røde farve fin i den ene side af papiret, men rimelig fesen i den anden.

Jeg har prøvet at Magenta-toneren ude og ryste den lidt, i et forsøg på at fordele pulveret i patronen.
Et gammelt kopimaskinetrick, som ikke har virket.

Hvad er der ellers at gøre?

Jeg håber ikke, at forslaget er at få toneren byttet, da jeg har købt den i det hedengangne Getmore, men haft dem liggende i et par måneder. Det bliver nok lidt svært at bytte dem, så. :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. marts 2011 - 19:13 #1
Det er jo nok det, der i sidste ende løser problemet....

Men i første omgang, så lav et dokument - f.eks. i word, hvor du laver en tabel med 4 store celler. Hver celle giver du en baggrundsfarve - hhv. C = Cyan, M = Magenta, Y = Yellow, K = Sort.

Print denne side ud - og så vil du kunne se præcis, hvilken farve der driller.

At Magenta giver farven til den røde er jo rigtig, men den blandes med de andre farver, så det er jo ikke sikkert det er selve Magenta toneren der er problemet.
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
11. marts 2011 - 16:26 #2
Jeg kender ikke din 2600 men har selv en 4600 og den har forskellige indbyggede programmer/tests der måske kan rette din fejl med farven.
Du har ret i at det er en dyr omgang at skifte alle tonere på en gang ca. 3500,- for vores HP ihvertfald. Næste gang du skal skifte så tjek evt. Zitech.dk som af en eller anden årsag er ca. 500,- billigere på hver af vores tonere til 4600. Måske er de også billige på din.

Sidste ting er at selvom Getmore er krakket så har du stadig garanti på HP produkter. Du skal bare kontakte HP's kundeservice http://www8.hp.com/dk/da/contact-hp/phone-assist.html

De plejer at være utroligt hjælpsomme kan jeg nævne. Har selv haft kontakt med dem et par gange.
Avatar billede JanusHoi Praktikant
23. august 2011 - 17:26 #3
Jeg lukker spørgsmålet, for problemet blev ikke løst.

Eller det vil sige, det blev løst på en uventet måde. Min printer døde i det københavnske uvejr den 2. juli, da den blev oversvømmet nede i kælderen.