Avatar billede jpho Nybegynder
10. marts 2011 - 08:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man skærmbilledet til at "vende" når skærmen sættes på højkant?

Jeg har købt og monteret en ny skærm til min eksisterende computer. Skærmen er en BenQ BL2201PT.

Skærmen virkede med det samme da jeg satte den på. Men når jeg drejer skærmen fra vandret til lodret position "vender" billedet ikke så teksten stadig står vandret på skærmen.

Jeg har en Medion computer og bruger Vista som styresystem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2011 - 08:46 #1
Prøv med Ctrl+Alt og piletasterne.
Avatar billede jpho Nybegynder
10. marts 2011 - 13:34 #2
Desværre, det virker ikke.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2011 - 15:34 #3
Der skulle gerne være indstalleret en driver til dit grafik kort. Hvis du hopper ned i proceslinjen(højre nederste hjørne) skulle der gerne være et ikon(f.eks. Nvidia ikon), som du højreklikker på og beder den om at vende billedet 90 grader.

Hvis der ikke er et ikon i proceslinjen, skal du gå ind i kontrol panelet og trykke på Nvidia kontrolpanel(igen, bare et eksempel) og gøre det dérfra.

Håber det løser problemet
Avatar billede jpho Nybegynder
11. marts 2011 - 11:55 #4
Hej Zoolbeat

Tak for dit forslag som jeg afprøvede i går aftes. Det virker. Men det ser ud til at man skal gøre det hver gang man vender skærmen. Jeg troede faktisk at billedet automatisk fulgte med ligesom når man vender en smartphone fra vandret til lodret.
Send mig lige et svar så jeg kan give dig point.

Hilsen JP
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2011 - 12:17 #5
Der er et svar lige oven over din kommentar :)

Grunden til at skærmen følger med, når man vender en smartphone er, at der er indbygget en sensor, der måler hvordan telefonen vender. Tænk på det lidt ligesom et vatter pas :)
Det er der desværre ikke indbygget i computerskærme eller TV, ikke nogen jeg kender til, i hvert fald.

Jeg troede faktisk at billedet blev stående, også selvom man slukkede - det ved jeg så nu, at det gør det ikke. Så lærte jeg også noget idag :)
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2011 - 12:19 #6
Ah, jeg fandt lige ud af hvad du mente med at man skulle gøre det hver gang. Se bort fra den kommentar.. Men som sagt, så er der et svar lige over din egen