Avatar billede webpassion.dk Novice
09. marts 2011 - 16:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Norton popper op hele tiden / rundll32.exe

Arrg jeg er SÅÅÅÅ træt af at min Norton hele tiden popper op med beskeden "rundll32.ext forsøger at få adgang til internettet".
Selv hvis jeg siger: "Bloker altid", så kommer den op igen.

Klikker jeg på detaljer får jeg følgende:

Lav risiko
---------------------------
Program: rundll32.exe
Sti: C:\WINDOWS\system32\
Protokol: TCP - udgående
Lokal adresse: Alle lokale netværksadaptere: 1104
Placering: Standard

Jeg fik noget virus/adware på et tidspunkt, men har kørt både Nortons Antivirus Program, CCleaner, Malwarebytes' Anti-Malware, HiJackThis. Slettet, ryddet op og genstartet, men den bliver ved. Er faktisk sikker på, at dersom jeg kører Malwarebytes' Anti-Malware igen lige nu, så finder jeg de samme adware, som jeg sletter hver gang. Hvordan kommer jeg af med dem for good??

Så læste jeg, at det kunne have noget med LimeWire at gøre. Så slettede jeg programmet og det hjalp et stk. tid. Men nu er problemet tilbage igen.

Oplevede også at det forsvandt, da jeg opdaterede Java????

Jeg oplever dog stadig, at når jeg googler og klikker på et tilfældigt link, så kommer i stedet en helt vildt fremmed hjemmeside op, som vil have mig til at købe noget. Hele tiden den samme hjemmeside.

Hvad kan jeg gøre for at slippe af med skidtet?? ...... og blive fri for det evindelige og meget trættende popup vindue??

Jeg har ikke besøgt nogle nye og "spændende" sites siden sidst.

Min HiJack-log ser således ud:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
c:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\xampp\apache\bin\apache.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\xampp\mysql\bin\mysqld-nt.exe
c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\xampp\apache\bin\apache.exe
C:\Programmer\Total PC Care\TPCDefragSrv.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\Canon\CAL\CALMAIN.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\ALCXMNTR.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe
F:\Programmer\Direct Folders\Direct Folders\df.exe
G:\Programmer\Adobe Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe
F:\Programmer\skærmbilled-skifter\Wallpaper Juggler\WallpaperJugglerM.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Hp\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqbam08.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgpc01.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunes.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceHelper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Apple Application Support\distnoted.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_clipbook.exe
C:\WINDOWS\system32\notepad.exe
C:\Program Files\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
C:\Documents and Settings\Compaq_Ejer\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O2 - BHO: HP Print Enhancer - {0347C33E-8762-4905-BF09-768834316C61} - C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_printenhancer.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - G:\Programmer\Adobe Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {074C1DC5-9320-4A9A-947D-C042949C6216} - C:\Programmer\Adobe\/Adobe Contribute CS3/contributeieplugin.dll
O2 - BHO: (no name) - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Program Files\Real\RealPlayer\rpbrowserrecordplugin.dll
O2 - BHO: (no name) - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7AA07AE6-01EF-44EC-93CA-9D7CD41CCDB6} - C:\Programmer\del.icio.us\Internet Explorer Buttons\dlcsIE.dll
O2 - BHO: (no name) - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - G:\Programmer\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: del.icio.us - {981FE6A8-260C-4930-960F-C3BC82746CB0} - C:\Programmer\del.icio.us\Internet Explorer Buttons\dlcsIE.dll
O3 - Toolbar: Contribute Toolbar - {517BDDE4-E3A7-4570-B21E-2B52B6139FC7} - C:\Programmer\Adobe\/Adobe Contribute CS3/contributeieplugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] c:\Programmer\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CXMon] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DirectFolders] "F:\Programmer\Direct Folders\Direct Folders\df.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 7.0] "G:\Programmer\Adobe Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Wallpaper Juggler Monitor] "F:\Programmer\skærmbilled-skifter\Wallpaper Juggler\WallpaperJugglerM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Shockwave Updater] C:\WINDOWS\system32\Adobe\Shockwave 11\SwHelper_1150596.exe -Update -1150596 -"Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729)" -"http://www.isketch.net/isketch.shtml"
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\Hp\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Fast Start.lnk = C:\Programmer\Hp\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://G:\Programmer\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://G:\Programmer\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://G:\Programmer\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://G:\Programmer\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://G:\Programmer\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://G:\Programmer\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://G:\Programmer\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://G:\Programmer\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Vis eller skjul HP Smart Web Printing (HKLM)
O9 - Extra button: Tilslutningshjælp (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Tilslutningshjælp (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programmer\bonjour\mdnsnsp.dll
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O16 - DPF: {05CA9FB0-3E3E-4B36-BF41-0E3A5CAA8CD8} (Office Genuine Advantage Validation Tool) - http://download.microsoft.com/download/e/4/9/e494c802-dd90-4c6b-a074-469358f075a6/OGAControl.cab
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2008.10.10_v5.5.8/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {233C1507-6A77-46A4-9443-F871F945D258} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {4871A87A-BFDD-4106-8153-FFDE2BAC2967} (DLM Control) - http://dlm.tools.akamai.com/dlmanager/versions/activex/dlm-activex-2.2.4.3.cab
O16 - DPF: {493ACF15-5CD9-4474-82A6-91670C3DD66E} (LinkedIn ContactFinderControl) - http://www.linkedin.com/cab/LinkedInContactFinderControl.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx2.hotmail.com/mail/w3/pr01/resources/MSNPUpld.cab
O16 - DPF: {4F2A3649-7A9F-4950-9C31-409FAC6FC7C8} (IssueUtilCtrl Class) - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase2895.cab
O16 - DPF: {6274F636-00DB-42BE-8995-B92E46F853F7} (sigSrvClnt Class) - https://signflow.statsamt.dk/signServerClient.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6D2EF4B4-CB62-4C0B-85F3-B79C236D702C} (ContactExtractor Class) - http://www.facebook.com/controls/contactx.dll
O16 - DPF: {8100D56A-5661-482C-BEE8-AFECE305D968} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2009.07.28_v5.5.8.1/FacebookPhotoUploader55.cab
O16 - DPF: {8FFBE65D-2C9C-4669-84BD-5829DC0B603C} - http://fpdownload.macromedia.com/get/flashplayer/current/ultrashim.cab
O16 - DPF: {B9F79165-A264-4C4A-A211-133A5E8D647F} (F-Secure Health Check 1.1) - http://support.f-secure.com/enu/home/onlineservices/fshc/fscax.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DA25EE3A-530B-4494-AA8A-AA52557E37B6} (LinkedIn Signature Control) - http://www.linkedin.com/cab/LinkedInSignatureControl.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab

mvh
My
Avatar billede f-arn Guru
09. marts 2011 - 18:36 #1
Start Malwarebytes, opdater og kør den. Kopier loggen herind.

------

Hent og gem ComboFix på dit skrivebord.

Højreklik på skrivebordet og vælg ny->tekstdokument og kopier det fremhævede ind og gem filen som CFScript

Killall::
Snapshot::

Da Combofix kan konflikte med dine sikkerhedsprogrammer er det vigtigt at du deaktiverer dem.

Tag så fat i den nye fil med musen, og før den hen over ComboFix-filen, hvorefter du "giver slip" med musen.
http://www.fromsej.saknet.dk/billeder/cfscript.gif

Så skulle Combofix gerne give sig til at arbejde. Muligvis vil den kræve en genstart, hvilket du skal tillade. Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Når Combofix er færdig, og efter det (muligvis) har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt som ligger her C:\Combofix.txt

Indholdet af denne fil må du gerne lægge herind.
Avatar billede webpassion.dk Novice
16. marts 2011 - 19:43 #2
hej f-arn

Tak for dit svar og for hjælpen. Jeg gjorde, som du sagde, der kom dog aldrig nogen logfil ud af det, men problemet blev løst.
Sjovt nok oprettedes der en mappe på C, men i den ligger der en firefox.exe fil på 31 bytes. Kender du nogen forklaring på det?

mvh
My
Avatar billede f-arn Guru
16. marts 2011 - 20:19 #3
Sjovt nok oprettedes der en mappe på C, men i den ligger der en firefox.exe fil på 31 bytes. Kender du nogen forklaring på det?

Nej, men det er tydeligt at ComboFix blev blokeret af noget - Norton måske ?

Vil du godt hente en ny ComboFix, og prøve igen. Kør den i Fejlsikret tilstand.

PS Jeg bad også om en opdateret log fra Malwarebytes.
Avatar billede webpassion.dk Novice
16. april 2011 - 09:23 #4
f-arn, vil du sende mig dit svar, så vi kan lukke tråden. Du guidede mig på vej. Har været fraværende et stk. tid pga virus, og har faktisk mistanke om, at rundll32.exe har noget med det at gøre - sammen med en dejlig suspicious.mystique virus. Måske har det ene åbnet op for det andet.
Men min maskine er nu renset og kører smukt igen.
Tak for hjælpen, og fordi du gad ;-)
Avatar billede f-arn Guru
16. april 2011 - 10:33 #5
OK :-)