Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
09. marts 2011 - 10:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken router til 2 bygninger?

Hejsa,

En bekendt har spurgt om jeg kan hjælpe ham med at finde en ny router der er kraftig nok til at den kan stå i den ene bygning(huset) og at han så kan nå det trådløse netværk i bygningen ved siden af(kontoret)

Med den nuværende router kan de godt komme på netværket, men bliver jævnligt kastet af, det hjælper dem af åbne vinduerne og skabslågen(se billedet) - men det gider de ikke skulle leve med.

http://peecee.dk/upload/view/294509

Lidt praktisk info:
Der er ca. 6 meter imellem bygningerne (som er af mursten)
Nuværende router: DLINK Dir-635
Budget: 300-xxxx kr. (de vil hellere betale lidt mere så de er sikre på det virker)

Hvis jeg har glemt noget, så må i lige spørge

På forhånd tak,
Kasper
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. marts 2011 - 10:17 #1
Ved godt det ikke er en trådløs løsning ... MEN...

Det ubetinget bedste, og billigste vil da være at smide et kabel ned mellem de to bygninger ..

Den bedste og billigste måde er at bore et 20 mm hul i hver væg, og så smide et netværkskabel ned i en armeret haveslange og så sørge for at slangen går ind i begge huller så man er sikret mod fugt osv i slangen.. og dermed komplet beskyttelse af kablet..

Det kan ihvertfald gøres for 300 kr .. og med et par hundrede ekstra er der også til en switch på kontoret til flere computere ..

naturligvis vil det være bedre med det korrekte kabel, gravet ned i den rette dybde med beskyttelse osv.. ingen tvivl om det.. men ovenstående løsning er ret god til prisen ..
Avatar billede danco Nybegynder
09. marts 2011 - 10:18 #2
Generelt vil jeg sige at jeg har rigtig dårlige erfaringer med når routers skal dække over flere bygninger og række gennem ydremure.
Jeg stod selv i samme problematik for nogle år tilbage hvor resultatet blev at jeg gravede et kabel ned mellem bygningerne og opsatte accesspoints.
Men umiddelbart, uden at være helt sikker, vil jeg skyde på at en N router vil have større chancer for at dække området.
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
09. marts 2011 - 10:26 #3
Han vil helst undgå at skulle trække et kable, om det så betyder han skal af med en god sjat penge - det er ikke ligefrem pengepungen der er problemet.. ;)
Avatar billede swiatecki Novice
09. marts 2011 - 12:06 #4
Kig på en retningsbestemt antenne
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
09. marts 2011 - 12:31 #5
Vil gerne ha nogle konkrete forslag, har ikke sat mig ind i trådløse routere i over 2 år efterhånden.. :)
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
12. maj 2011 - 11:07 #6
Ikke relevant mere og kunne ikke bruge svarende til noget