Avatar billede KHHP Juniormester
08. marts 2011 - 14:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows 2008 R2 x64 hvilken version?

Hej
Jeg er sammen med en ven igang med at opsætte en Counter Strike Source server. Maskinen skal køre med Windows 2008 R2 x64, men vi ved ikke helt hvilken udgave vi skal vælge. Vi har spekuleret på at købe Webserver udgaven, men ville lige høre her først om det var en anden udgave der var bedre.
Maskinens specs:
AMD Athlon 64 X2 2,00GHz
4GB DDR2 RAM
160GB 5400rpm SATA HDD
ATi HD3450 256MB
Avatar billede cytox Nybegynder
08. marts 2011 - 14:56 #1
Jeg kører en server meget lignende din.

Og jeg bruger Windows Server 2008 R2 Standard.

Og den kører både hlds, srcds, ftp server webserver, mysql mv.

Kan klart anbefales hvis man vil smide pengene efter det :)

Hvis jeg ikke husker helt galt er web versionen mere skrabet og dermed også billigere.

Så hvis du KUN skal køre en source server så er web nok ganske fint :)

//Cytox
Avatar billede KHHP Juniormester
08. marts 2011 - 15:57 #2
Jeg ved Microsoft har 2008 R2 liggende som 180-dages prøveversion, så jeg kan jo hente en trial af begge udgaver og se hvilken jeg helst vil bruge.
Avatar billede cytox Nybegynder
08. marts 2011 - 16:09 #3
Så prøv den :)