Avatar billede wagstorm Nybegynder
07. marts 2011 - 19:29 Der er 3 kommentarer

Gamer computer.. hvad er bedst?

Hej allesammen.

Dette er en typisk post, som I har set så mange af. Grunden til at jeg har sat så mange point ud (prøvede at give 999 men kan åbenbart max give 200; lame), er fordi jeg gerne vil have nogen ordenlige seriøst svar.

Mine case lyder som følger.

Jeg er højest sandsynlig ude efter en ny computer. Det skal være en god gaming computer. P.t. lyder budgettet på 12.000. Jeg har selv mus, skærm etc. Det jeg skal bruge er en god stationær computer.
Lige nu kører jeg med en Vista, Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40 GHz. 4 GB ram. NVIDIA GeForce 8800 GTX sådan groft sagt.
Mit grafikkort har aldrig rigtig virket (enten fordi det ikke virker ordenligt, eller fordi strømforsyningen ikke giver nok strøm). ANYWAYS.

Der var engang hvor jeg kunne følge med, hvor jeg vidste hvad der var nice og hvad der var godt. Og der var det jo quad core.

Nu findes der satme Intel Core i5 og i7 processor? Hvad satan er det nu for noget, og hvorfor er det så meget bedre?

Grafikkort. Der findes jo noget ATI Radeon™ HD og NVIDIA GTX560 etc.. hvor begynder man og hvad skal man vælge?

De computere som jeg umiddelbart har haft lidt øje på:
http://www.fcomputer.dk/Systemer/Foeniks_Computer_Intel_i7_Lux_Gamer
samt http://www1.euro.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/alienware-desktops-tab?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Hjælp mig i denne store verden, og tjen nogle point :)

Mvh
Christian
Avatar billede egidiussen Nybegynder
07. marts 2011 - 19:56 #1
Hejsa
Du kan se hvor god en rating grafikkort og processor får på denne side (det er godt til sammenligning):
http://www.videocardbenchmark.net/gpu_list.php
Grafikkortet i den Dell er godt og det er jeg sikker på at det andet også er.

Min umiddelbare mening er:
Dell er en anerkendt og god producent af gamer produkter - deres har Windows 7.

Den fra Fønix ser rigtig fin ud og specielt at den har SSD-disk er virkelig noget der rykker! - dog har den ikke Windows installeret.

Hvis jeg kunne vælge ville jeg tage den fra Dell men med en SSD-disk som drev til spil og OS (det vil koste ca 1500 ekstra for en 120 - dog kan du vist kun få 256 gb hos dell og det er dyrt...)
Avatar billede Mikkel1234118 Nybegynder
07. marts 2011 - 20:58 #2
jeg vile foreslå Alienware. de er 5 gange i træk blivet kåret som verdens bedste stationær. man kan få 2 skærme til men det er ikke nødvendigt.

http://www1.euro.dell.com/dk/da/hjemmet/Stationære-pc'er/alienware-aurora-r3/pd.aspx?refid=alienware-aurora-r3&s=dhs&cs=dkdhs1
Avatar billede Mikkel1234118 Nybegynder
07. marts 2011 - 21:24 #3
den ville jeg foreslå
og vis der ikke er eindowa 7 skal du købe det:D