Avatar billede lurup Ekspert
06. marts 2011 - 11:35 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

kan ikke starte en Hp Pavilion dv9000

HAr en HP pavilion dv 9000 som ikke vil starte..
Kan hører blæseren startet på bundkortet og lys tændes også på tastatur men intet andet...skærmen er også helt sort.
Har prøvet at sætte en boot cd i men den startet op og intet andet...
Intet på skærmen på noget tidspunkt ej heller bip
Avatar billede jager Nybegynder
06. marts 2011 - 11:42 #1
har du prøvet en extern skærm og der efter pruge fn tasten tilextern skærm
Avatar billede lurup Ekspert
06. marts 2011 - 11:47 #2
Hvordan sætter jeg en skærm til uden jeg kan se noget på den anden skærm
Avatar billede jager Nybegynder
06. marts 2011 - 11:59 #3
?????? det er forskelligt hvilken FN +tast der andvendes for at få billed på externt skærm: det kan være at den externe skærm ikke har kontakt mere på nogle pc kan man tage lcd kablet af bundkortet og sætte det på igen er der garnti på produktet endnu
Avatar billede haverslev Novice
06. marts 2011 - 12:24 #4
Det er desværre en kendt fejl på DV6000 og DV9000 - det er grafikkort chippen der ikke er god og det kan ikke betale sig at skifte.

Men du kan prøve dette, se video:
(du skal have flash player installeret)
http://www.youtube.com/watch?v=aA8XV266eIM&feature=related

Her vises fejlen:
http://www.youtube.com/watch?v=5EY1BjBmeAY&feature=related
Avatar billede haverslev Novice
06. marts 2011 - 12:27 #5
Avatar billede serverservice Praktikant
06. marts 2011 - 13:58 #6
Enig med Haverslev. Jeg har samme erfaring med de 2 modeller da vi får temmelig mange forespørgsler på reparationer hvor de er i sort skærm . Men som sagt kan det ikke betale sig at skifte bundkortet.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2011 - 19:19 #7
Deltog i en anden tråd for et stykke tid siden, hvor der blev fortalt at grfikchippen kunne komme til live igen vd hjælp af varmen fra en større loddekolbe.
Må i denne forbindelse dog sige jeg ikke har nogen erfaring med denne form for reparation. Har set den video som der linkes til.
Avatar billede serverservice Praktikant
06. marts 2011 - 20:24 #8
->Dolph , det lyder mere som om der er generelle problemer med koldlodning - har du et link , dog ikke en reparation jeg vil anbefale medmindre brugeren selv tager ansvar ?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2011 - 20:34 #9
Loddekolben blev brugt til at opvarme chippen med på samme måde som det gøres i videoen. Fordelen med kolben er at man ikke skal varmeisolere motherboardet som man gør i videoen, da den giver en konsentreret varme.
I øvrigt hedder jeg 220661 her på eksperten.
Jeg kigger lige efter tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2011 - 20:36 #10
Ps vil du da anbefale den reparation der vises i videoen?
Avatar billede haverslev Novice
06. marts 2011 - 20:41 #11
Det er der da ingen problemer i, blot tingene er afskærmet som i filmen.
du kan ikke lave en lodning flydende med den varme der er vist i videoen.

Se blot her også:
http://www.youtube.com/watch?v=w45tZPVcj4c&feature=related
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2011 - 20:53 #12
Tak haverslev.
Lige den video har jeg ikke set. Fremgangsmåden i at "reparere" har jeg dog forstået. Og det var så her at der blev omtalt at man kunne bruge en loddekolbe til at opvarme chippen i stedet for åben ild.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2011 - 16:09 #13
#9 Jeg huskede forkert.
Der blev brugt en mønt der lå ovenpå chippen, og ovenpå denne lå der lidt loddetin, og så blev det opvarmet med en 2000 Watt varmeblæser.
http://www.youtube.com/watch?v=3MGvJCMQFis&feature=related
Sådan der.
Avatar billede lurup Ekspert
21. marts 2011 - 23:09 #14
220661 svar lige
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2011 - 15:51 #15
hermed svar. Hvad endte det med?
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2011 - 16:30 #16
Hvad var løsningen ?
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2011 - 22:02 #17
Hmmm, det er IKKE meget der bliver meldt tilbage - jeg vil da gerne vide hvad det er for en løsning der er brugt, for det er vist blot et spørgsmål om metoden !
Avatar billede lurup Ekspert
22. marts 2011 - 22:11 #18
Jeg kan ikke selv skille en bærbar af og loddet om på alt mulig....
Vi havde håbet det var ram eller software hd eller sådan
Avatar billede haverslev Novice
23. marts 2011 - 07:43 #19
Nu forstår jeg så slet ikke noget !
Avatar billede lurup Ekspert
23. marts 2011 - 08:07 #20
Jeg har ikke mod på selv at skille en kammerats bærbar af....Er der en har der vil gøre det ???
mail@naturup.dk
Avatar billede haverslev Novice
24. marts 2011 - 08:52 #21
Jo men forstår blot ikke din pointgivning, indlæg #1 passer da ligeså godt til din løsning som de indlæg på vil acceptere :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2011 - 17:17 #22
Afmelder overvågning af tråd.
Avatar billede haverslev Novice
24. marts 2011 - 17:40 #23
Tja, det forstår jeg godt, du har jo også svaret på spørgsmålet lol
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2011 - 18:15 #24
Jeg ved godt hvor skoen trykker haverslev.
Du er irriteret over du ikke selv kom i betragtning til pointene her.
Tag dog og slap lidt af. Hvad vil du bruge disse point til?

Jeg har da også deltaget i en del tråde hvor jeg også har været berettiget til point, som jeg ikke har fået del af.
Sådan er det.
Avatar billede haverslev Novice
24. marts 2011 - 18:29 #25
Jeg er ikke berettiget til points her overhovedet, så glem din nedenladenhed overfor mig, forstå bare ikke lige sammenhængen i dette - kender i hinanden siden det er dig der skal lægge svar ?

Du skriver f.eks i #15
Sååå skulle du måske skrive og forklare spørger, at spørger kunne have taget points tilbage, da inge løsning var givet.

Men du har jo afmeldt tråden :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2011 - 19:39 #26
Jeg havde afmeldt den, men den stod åben på siden til jeg kom tilbage fra byen, hvorefter jeg trykkede F5 og opdaterede siden.

Jeg beklager hvis du føler det på denne måde. Jeg troede faktisk du var sur over du ikke fik point.

Nej jeg kender ikke spørger (lurup) overhoved.

Med hensyn til det svar jeg lagde i #15 ligner det jo til forveksling de svar som i andre lægger når i bliver bedt om det.
Så jeg kan ikke lige se hvor du vil hen med det.

Jeg fik jo ikke mulighed for at forklare det. Tråden var lukket inden de to tilbagemeldinger kom.
Det kan da ikke være min skyld??
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2011 - 19:51 #27
Og i øvrigt har lurup jo været med her i over 8 år så reglerne burde vel kendes.
Avatar billede haverslev Novice
24. marts 2011 - 19:58 #28
Jeg skriver ikke noget om at det er nogens skyld.
du skrive i #15: hermed svar. Hvad endte det med?
Altså må man gå udfra at du også ville vide hvad løsningen var og evt. kommentere på den.
Det næste man se er "Afmelder overvågning af tråd", blot fordi jeg spørger lidt ind til sagens kerne ang. løsningen der er givet svar på.
Jeg kan bruge tilbagemeldingen til noget, jeg kan IKKE bruge, at der er givet points på en forkert løsning / indlæg, mere er der ikke det.

OG det har intet med at du eller andre får points, blot at jeg mener at det bør forklares spørger at han/hun evt. ikke behøvede at give points osv.
Hvis spørger så alligevel ville give points på grund af deltagelse, så burde alle indlæg have mulighed for svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2011 - 20:33 #29
Okay det må vi så rette op på.
http://www.eksperten.dk/spm/933360#reply_7755442
Avatar billede haverslev Novice
24. marts 2011 - 20:35 #30
Du læser jo ikke hvad der står !
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2011 - 20:35 #31
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2011 - 20:44 #32
Jeg gider ikke bruge mere tid på dette.Har derfor oprettet en tråd så dem der vil have point kan få det.
End og story.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2011 - 21:21 #33
http://www.eksperten.dk/spm/935082
Det her skulle så være det rette. Beklager de to forkerte henvisninger