Avatar billede Mr_Vikings Nybegynder
04. marts 2011 - 11:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sprog i VBA

Hej,

Jeg er ny VBA men har oplevet et problem vedr. at linke mange forskellige pivottabeller sammen når et filter skifter. Min kode virker men problemet opstår når excelarket bliver åbnet på forskellige computere, med dansk Excel 2007.

En del af koden ser således ud:

...
For Each pf In pt.PageFields
If pf.Name = pfMain.Name Then
  If pfMain.CurrentPage = "(All)" Then
  pf.CurrentPage = "(All)"
  Exit For
  End If
...

Mit problem er, at koden ikke virker på alle computere med mindre man ændre "(All)" til "(Alle)".

Kan man løse mit problem så koden bliver udafhængig af hvilken udgave af excel der anvendes?

Håber det er til at forstå...

Vh Morten
Avatar billede bak Seniormester
12. marts 2011 - 16:34 #1
Det kan omgåes, men er ike så elegangt

For Each pf In pt.PageFields
If pf.Name = pfMain.Name Then
  If pfMain.CurrentPage Like "(A*" Then
  pf.CurrentPage = pfMain.CurrentPage
  Exit For
  End If
Avatar billede Mr_Vikings Nybegynder
12. marts 2011 - 16:43 #2
Hej og tak for respons.

Kan der blive et problem hvis listen indeholder valgmuligheder der begynder med A eller er A* en "kode" for All?

Jeg prøver at implementere dit forslag...
Avatar billede bak Seniormester
12. marts 2011 - 18:11 #3
Tror ikke det giver problemer.
Jeg har bevidst brugt "(A*" hvor startparantesen kun skulle findes ved All/Alle
Avatar billede Mr_Vikings Nybegynder
14. marts 2011 - 16:06 #4
Jeg har nu forsøgt at implementere din løsning men mine tabeller medtager ikke "Alle" når jeg skifter tilbage fra en vilkårlig til Alle. Den laver i stedet en ny variable der hedder All og den indeholder desværre ikke det hele.

Er det noget du har set ske før?

Vh morten
Avatar billede Mr_Vikings Nybegynder
03. maj 2011 - 07:16 #5
Ingen løsning