Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2011 - 19:54 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

MacBook Pro

Hvilken skal jeg vælge?

MacBook Pro 13'' 2.66GHz Core2 til 7999,-
eller
MacBook Pro 13'' 2.3GHz i5 til 8999,-

Skal bruges af knægten til hjemmebrug
Avatar billede egidiussen Nybegynder
04. marts 2011 - 13:24 #1
Hejsa
Du skal vælge den med i5 processor - specielt hvis det er den nye model som er kommet fra apple - den bruger intels nye "sandy bridge" processor og den er noget hurtigere, holder bedre batteri og har bedre grafikkort.

Hilsen
Skipper
Avatar billede kado Nybegynder
04. marts 2011 - 16:17 #2
Som egidiussen skriver.

Helt klar en med i5-processor.
13-inch: 2.3 GHz
2.3GHz dual-core
Intel Core i5
4GB 1333MHz
320GB 5400-rpm1
Intel HD Graphics 3000
Built-in battery (7 hours)2

Ships: Within 24hrs
Free Shipping
DKK8,999.00

http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_mac/family/macbook_pro?mco=MTM3NjU3MDM

Dette er den nye verson, 2,66GHz Core2 er den tidligere version
/kado
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2011 - 19:14 #3
fedest - tak for råd
nu er jeg lidt af en bonderøv mht. Mac, men der er noget med at man kan bruge windows-programmer på den, office-pakken - hvordan forholder jeg mig til det?:
- skal Mac´en bestykkes med særlige "ting"?
- hvor køber jeg fordelagtigt office-pakken?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
04. marts 2011 - 19:50 #4
Hejsa
Der findes ofte specielle mac-versioner af programmerne og hvis ikke så er der lige så ofte et bedre alternativ til mac. Man har ikke helt brug for så mange små-programmer til mac som til windows da rigtig mange ting er indbygget i Mac OSX.
Med hensyn til Office pakken så laves den også til Mac - dog er den lige som alt andet fra Microsoft prissat helt sindsygt.

Her er Office 2011 fra Microsoft:
http://store.apple.com/dk/product/H2437H/A?fnode=MTY1NDA0OA&mco=MTk1NTExMDU

Her er Apples egen officepakke kaldet iWork (vent med at køb den da der indenfor en måned kommer version 2011):
http://store.apple.com/dk/product/MB942DK/A/iWork-09?fnode=MTY1NDA0OA&mco=MTM3NDk1MzY

Her er Open office som er et godt gratis alternativ (jeg er dog ikke selv vild med den, men til 0 kr er den rigtig god!):
http://da.openoffice.org/
Avatar billede egidiussen Nybegynder
04. marts 2011 - 19:51 #5
Du køber forresten online hos Apple eller hos Humac hvis der er såden en i nærheden af hvor du bor.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2011 - 21:28 #6
egidiussen og kado tak for hjælpen - så skal der fordeles point
Avatar billede egidiussen Nybegynder
04. marts 2011 - 21:34 #7
Det er bare iorden.
Jeg sad lige og læste om alternativer til MS Office:
http://bc.pcworld.dk/art/114070?page=1
Avatar billede kado Nybegynder
05. marts 2011 - 17:44 #8
Ønsker "knægten" tillykke med valget