Avatar billede ssmadsen Nybegynder
03. marts 2011 - 10:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at finde alle drivere til en Dell Inspiron 6000!

Jeg har netop formateret en Dell Inspiron 6000 med XP Professionel SP3 ..

Efter installationen finder jeg ud af at ingen drivers er installeret, så kan hverken gå på nettet, hører musik, grafikkortet er langsomt osv.

Hvilke drivere er det man skal have?

Jeg har hørt man skal starte med den driver til dit "chipset"? Jeg plejer at kunne finde ud af sådan noget her, men mangler for alvor hjælp til det her ..

Drivers?:
-Chipset
- Audio
- Grafikkort
- Netværkskort
- ???

Hvad drivere mangler jeg? Og eftersom der er flere forskellige på Dells hjemmeside, er jeg stået helt af!

Lidt flere specs om computeren:

http://reviews.cnet.com/laptops/dell-inspiron-6000/4507-3121_7-31257675.html
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2011 - 11:04 #1
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2011 - 11:07 #2
Ps. hvis du installere chipset og lan driveren - så kan du gå på DELL`s side og indtaste dit Service tag nr.  - så hentern den selv de korrekte drivere.
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
03. marts 2011 - 11:54 #3
Vil du linke til chipset og lan driveren?
Avatar billede tk2 Nybegynder
03. marts 2011 - 13:39 #5
Som haverslev skriver, så benyt dit Service Tag på Dells Supportside, som der er links til herover. Hvis ikke du benytter Service Tag'et, så risikerer du at finde forkerte drivers.
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
03. marts 2011 - 14:17 #6
Haverslev* Tak for det! det virkede perfekt! Kan du oprette et svar så jeg kan kreditere dig?
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2011 - 14:26 #7
Selv tak :-)
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2011 - 14:30 #8
Ps. husk at kigge dine gamle åbne spørgsmål igennem også:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ssmadsen