Avatar billede MaibrittJ Nybegynder
02. marts 2011 - 23:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at finde en bærbar.

Jeg er ved at søge  efter en ny bærbar, men da jeg virkelig er blank inden for computerverdenen, ville det være rart med noget hjælp :)
Jeg skal bruge den til mit studie, hvilket vil sige tekst arbejde og surfen på nettet. Derudover skal den også kunne rumme en masse billeder, men det kan de fleste vel :)

- Det skal være omkring en 15" tommer
- den skal være sort
- Den skal være hurtig
- Pris mellem 0-5000kr

Jeg har tænkt lidt på en asus, leolova eller Toshiba, men som sagt ved ikke noget om computere, så kan ikke fortælle noget om hvor "stor" den skal være. ( skal dog hverken have en MSI eller en Acer igen )
Prisen må gerne være så billig som mulig,men ikke billigere end at jeg får mig en rigtig god computer

Håber at nogen kan hjælpe mig :)
Avatar billede doc_dozy Nybegynder
02. marts 2011 - 23:22 #1
Hej

jeg kan forslå dig

http://www.dustinhome.dk/pd_5010485832.aspx

Den fås også i en lidt billigere udgave, men du bør ikke vælge den da en computer med Celeron processor, er dybt forældet.

Personligt har jeg selv haft god erfaring med Lenovo.
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2931

Hvis du primært bruger den til billeder, er det rigeligt med 320 GB harddisk, du kan jo altid købe en ekstern hvis du skulle løbe tør for plads.
Du indskærper dog udvalget en del, ved at holde på en specifikt farve. Som udgangspunkt er det jo indmaden der tæller ;)

Go jagt
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
03. marts 2011 - 05:32 #2
Jeg kan godt lide doc_dozy's første forslag. Har haft masser af gode erfaringer med HP. Både produkterne men også service hvis der skulle vise sig at være problemer. Prisen er også billig synes jeg.

Er ikke selv så glad for Lenovo efter IBM stoppede, men det er stadig en bedre maskine end de andre mærker du nævner tror jeg.

Kan godt forstå din beslutning om Acer ihvertfald :o) og hvis du forresten ikke kan finde din nye laptop i den rigtige farve kan du jo altig give den et laptop skin.

God fornøjelse med din nye pc.
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2011 - 07:59 #3
Du skal holde dig til Thinkpad modellerne, når det drejer sig om Lenovo.
Thinkpad modellerne er dem, der kvalitetsmæssiget er lig de "gamle" IBM Thinkpad modeller.

se f.eks nedenstående, den har tillige dedikeret grafikkort ( ikke et med delt ram al.a on-board grafik):
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4316714
Grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Radeon-HD-4250.29664.0.html
Avatar billede MaibrittJ Nybegynder
03. marts 2011 - 16:32 #4
Tak for hjælpen :)
doc-duzy den du fandt på dustinhome , fås kun i sort til den fulde pris ikke? det er kun denne farve som du viser, der er på tilbud ? :)
Avatar billede MaibrittJ Nybegynder
03. marts 2011 - 16:46 #5
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2011 - 17:32 #7
Den du linker til i #5, er sådan set rimelig, men den har kun 2Gb ram installeret og det er faktisk for lidt.

Dem du linker til i #6:
1. Er hvid, men er langt den bedste af alle de maskiner du linker til.
Den har den bedste processor, sammen med nr.5 af dem du linker til og den har langt det bedste bedste grafikkort med egne ram, som kan klare spil og 4Gb ram.

2.
ganske god, men med lidt ringere processor, ringere grafikkort, men dog med egne ram.

3.
Ganske fin processor, fin grafikkort, dog kun 3Gb ram, kun 320Gb harddisk.

4.
Samme som 3, men med 4Gb ram og 500Gb harddisk.

5.
Næsten som 1, men med et ringere grafikkort og med en lidt større harddisk på 620Gb.
Avatar billede MaibrittJ Nybegynder
03. marts 2011 - 17:45 #8
Hvordan giver jeg dig point doc_dozy?? kan man kun give en point?
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2011 - 18:08 #9
Du kunne godt have delt points mellem flere, men ikke nu hvor spørgsmålet er lukket.

Vi kan gøre det, at du blot skriver hvor mange points vi hver især skal have og jeg oprette et "svar" spørgsmål med xx antal points til doc_dozy